Julian Sommer Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Hvordan gikk det på EMMA da? Hvor langt ned har du respons med ei slik kasse på denne subben? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet September 15, 2013 Forfatter Share Skrevet September 15, 2013 Ble da ikke noe topplassering, men gikk bra nok faktisk! Ikke så langt unna full score på install, lyd har jeg såklart masse poeng å ta av etterhvert. Responsen i kassa aner jeg ikke. Men det er igrunn irrelevant, av to grunner: dels fordi jeg ikke får gjort noe fra eller til på kassa, og dels fordi der er en av gledene med DSP og gode justeringsmuligheter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 Viktig å ha noe å knote med Høres ut som det går riktige veien! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet September 17, 2013 Forfatter Share Skrevet September 17, 2013 Jada, det gjør det Tenker jeg skal hive ut seter og tepper til helga så jeg kan legge de kablene jeg trenger under der. Skal legge 4 par høyttalerkabler framover (mellomtone og diskant) pluss noen Cat5-kabler til diverse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 Hovedsikring: Hovedsikring må man ha. Kjøpte meg en Stinger 150A automatsikring og fikk laget til festebrakett til denne rett over batteriet. Batteri bak i bilen er aldri feil: Skrudde ut skinna som ligger over batteriet og fant en 4mm stålplate jeg hadde liggende: Merket opp og klar til kapping senere: Borret to hull i skinna der jeg skulle ha braketten: Borret tilsvarende hull i metallplata: Gjenget opp til M6: Ferdig hullet plate og kappet til: En liten test for å se at alt fortsatt passer: Slipt ned skruene for å ikke butte borti batteriet: Montert i bilen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet September 22, 2013 Forfatter Share Skrevet September 22, 2013 Test av cat5 som signalkabel Siden jeg ikke hadde nok signalkabler og evt måtte kjøpt nye tok jeg utgangspunkt i en teori jeg kun har lest om: det å bruke vanlige cat5 nettverkskabler som signalkabler. Et krav til signalkabler er at de skal være hardføre mot evt støy som kan plukkes opp på veien, og det er der poenget med cat5 kommer inn i bildet. De er 'twisted' nettopp fordi de skal motstå støy Hvorfor selve tvistinga i kabelen motstår støy skal jeg ikke komme inn på her, men dette måtte testes! Helt vanlig cat5 patchekabel: Tatt av pluggen: Valgte da det blå paret til å lede signalene: Fant noen RCA-kontakter fra noen gamle signalkabler jeg hadde liggende og loddet det sammen: Koblet opp og testet i bilen: Og det fungerte Mulig litt placebo, men jeg synes disse låt bedre enn de Connection-kablene jeg har brukt til nå. At de fungerte strålende er det uansett liten tvil om. Sammenlignet også tykkelsen på lederne i selve kabelen og den var cirka identisk med de som var i de ferdige signalkablene. Ergo så skal det ikke være noe mer hokus pokus enn som så Har bestilt meg en drøss med RCA-kontakter på ebay som jeg håper havner i postkassa etterhvert og kabel har jeg nok av! Moro med litt løsninger utenom det vanlige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet September 24, 2013 Forfatter Share Skrevet September 24, 2013 Ladekontakt: På treff er det lurt med lader. Det kan også være greit at laderen er forsvarlig koblet til bilens 12V-anlegg. Har løst dette på følgende måte: Litt kabler og kabelsko til formålet. ble noe 10mm2-kabel fra Biltema: Avisolert akkurat passe: Loddet fast: Begge to, med litt krympestrømpe og greier: Sikringsholder i biter. Tenkte det var greit å montere på en sikringsholder på pluss-kabelen. Borret et par hull i laderen og skrudde den fast,: Brukte Anderson-koblinger som kontakt. Loddet fast kabler og trukket med strømper: Ferdig resultat: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet September 24, 2013 Share Skrevet September 24, 2013 Du er helt rå Tony. Det er lenge siden jeg har sett ett så kult prosjekt, der detaljer spiller en stor rolle. Er noen år siden jeg dreve med slikt, men har ett prosjekt på lur nå.Sender deg en pm med litt detaljerte spørsmål og hjelp hvis du har tid og ork til å hjelpe meg litt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet September 25, 2013 Forfatter Share Skrevet September 25, 2013 Takk for hyggelig svar Spør meg gjerne på PM dersom du har noe du lurer på, så skal jeg svare etter beste evne! Håper folk etterhvert også kan ta litt lærdom av det bygget jeg bygger nå. Går litt utenom det vanlige dunk-dunk-anlegget som man ser stort sett ellers, men samtidig holder det såpass enkelt at de aller fleste kan klare det. Godt å se jeg får inspirert noen i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Oktober 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2013 Kabling - Høyttalere foran:Endelig fått kablet opp til høyttalere foran i bilen. Stoooor takk til kompis Kenneth for masse bistand og hyggelig selskap til sent på kveld Etter mye om og men, samt fikling for å forstå hvordan de tyske ingeniørene hadde tenkt fikk vi endelig løs alt av deksler som vi trengte for å komme skikkelig til.Helt bakerst i bilen, på venstre side. Stripset fast i originale kabelpølser. På bildet synes 4 høyttalerkabler (diskant og mellomtone) samt 3 stk Cat5e :Cat5e routet mot midtkonsoll foran førerstol:Høyttalerkabler for høyre side routet om foran bakseteputa, under teppet:Kom så til et punkt der jeg ikke hadde riktig verktøy for jobben. Muffa som går ut til dørene sitter med en 8mm skrue og hadde ikke noe verktøy som gjorde at jeg fikk skrudd ut den. Får handle litt i morgen så jeg får trukket ferdig kablene ut i dørene. I mellomtiden ligger endene trygt under dashen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Oktober 7, 2013 Share Skrevet Oktober 7, 2013 Husk at det er kontakter ut i dørene dine. Så om du skal trekke kabler ut der så må du borre litt i kontaktene eller kjøpe pinner og mottakere på bmw som du kan sette i originalkontaktene. Eller bare ta en snarvei og koble på originalkablene som går inn på kontakten. Men det ser ikke ut som du har planer om noen snarveier her så Bra prosjet! Stå på!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Oktober 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2013 Det med pinner og mottakere kunne kanskje vært en god ide! Planen var opprinnelig og bare borre noen hull, men tror kanskje det er like greit å kjøre på med de pinnene. Skal sjekke ut det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Oktober 8, 2013 Share Skrevet Oktober 8, 2013 Nice prosjekt;) Her blir det å følge med, veldig bra finish du har på de enkelte tingene;) Har en E60 525d Selv som jeg bygger litt i, men blir ikke like mye eller strøkent som i denne, bar noe sånt småtteri;) Gleder meg til å se den ferdig;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Oktober 8, 2013 Share Skrevet Oktober 8, 2013 Hvor kjøper du strømper og krympestrømper? Og de anderson kontaktene også.. Skjønte ikke helt, hvor mye man ha for at den skal være komplett? Fant en plass der det stod Anderson kobling, Anderson kobling 50A, Anderson Kobling 175A, Håndtak anderson kobling, Håndtak Anderson Kobling 50A og Håndtak Anderson Kobling 175. Vil en komplett bli f.eks Anderson kobling 50A + Håndtak Anderson Kobling 50A?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tbardalen Skrevet Oktober 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2013 Jeg kjøpte på Ebay Der var det et sett med to kontakter og 4 av de pinnene. Håndtak etc er valgfritt Kabel- og krympestrømper kjøper jeg hos www.wirecare.com Og tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger! Setter pris på det altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå