kriss66 Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Hei. Tok en kontroll i dag, der jeg fikk mangel på at det var forskjell på bremsekraften bak. Hva er det som gjør det? Det er ikke skiftet bremsevæske på den siden jeg fikk bilen. Hva tror dere? Ser at det står parkbrems.
joakimh Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 regner med at det ikke er park brems det er snak om. det kan være defekt caliper, skive, klosser, fastrustede glidere. men det er ikke pga bremsevæske
Otis Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Det er parkbrems det er snakk om, å da kan det være dårlige vaier, dårlige band til håndbrekk eller noen deler som er rustet fast. Prøv å justere brekket, eller demonter og se. Evt kjøp nødvendige deler og bare skift. Det er veldig billige deler.
kriss66 Skrevet September 12, 2013 Forfatter Skrevet September 12, 2013 Det er parkbrems det er snakk om, å da kan det være dårlige vaier, dårlige band til håndbrekk eller noen deler som er rustet fast. Prøv å justere brekket, eller demonter og se. Evt kjøp nødvendige deler og bare skift. Det er veldig billige deler. Er snakk om parkbrems ja. Merket isted at hadde en liten fart å tok opp brekket, så var det som brekket hang litt.. så løsnet den. Så muligens dårlige wire?
Otis Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Må nesten demontere og sjekke. Da ser du som oftest med engang hva som er feil. Nesten så du bare kjøper nye band og monterings detaljer i samme slengen, så skifter du alt mens du har det oppe. Sjekke wire samtidig.
Otis Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Neida, det er en veldig kurant jobb. Finnes vel en DIY på det her inne også så.
kriss66 Skrevet September 13, 2013 Forfatter Skrevet September 13, 2013 Neida, det er en veldig kurant jobb.Finnes vel en DIY på det her inne også så. Supert da prøver jeg meg først på wire. Da jeg kjente den hang etter jeg tok ned brekket igjen
Bjørnøy Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Kurant jobb, men du må ned med eksosen og noen deksler, for å skifte wire. Jeg boret ett lite hull i enden på den gamle wiren, loddet inn en pianotråd, og trakk den ut. Gjorde det samme med den nye wire, og trakk den tilbake. På denne måten slapp jeg å demontere hele eksosen, og dekslene. Skiftet begge wirer på en times tid.
kriss66 Skrevet September 13, 2013 Forfatter Skrevet September 13, 2013 Kurant jobb, men du må ned med eksosen og noen deksler, for å skifte wire.Jeg boret ett lite hull i enden på den gamle wiren, loddet inn en pianotråd, og trakk den ut. Gjorde det samme med den nye wire, og trakk den tilbake. På denne måten slapp jeg å demontere hele eksosen, og dekslene. Skiftet begge wirer på en times tid. ok, er ikke noe problem å ta ned eksosen her.. hvor går wiren fra? går den rett ved brekket? er det forresten denne wiren? http://www.ebay.com/itm/BMW-5-Series-52 ... 1e7a559409
Bjørnøy Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Begge wirene er festet rett under håndtaket til brekket. Du ser enden med muttre på, når du fjerner belgen over brekket. Bare å løsne muttrene, og dra wiren ut bakover.
kriss66 Skrevet September 13, 2013 Forfatter Skrevet September 13, 2013 Begge wirene er festet rett under håndtaket til brekket.Du ser enden med muttre på, når du fjerner belgen over brekket. Bare å løsne muttrene, og dra wiren ut bakover. Aha, hørtes ut som ok å bytte da Bestilte nettopp et sett fra Ebay Så satser på å få skiftet dette snarest så bilen blir godkjent Dette er vell ikke rett wire? http://www.ebay.com/itm/BMW-5-Series-52 ... 1e7a559409
Otis Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Det var til RightHand drive bil, så nei den passer ikke. Hvorfor bestiller du ikke bare fra koed.no? Det er som oftest ikke langt unna utlandet på pris, og leverer fortere.
Morty999 Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 ville nå tatt av skivene bak for å sjekket først jeg da. ikke noe vits å bytte vaiere sålenge di virker kan være treg "overføring" inni skiva og som gjør att det henger litt..
Otis Skrevet September 13, 2013 Skrevet September 13, 2013 Ja, vaier er ikke så ofte det går i stykker. Men mer den overførings "kloa" inni der som pleier å ruste fast. Samt bremsebånd da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå