e30meet Skrevet September 21, 2013 Share Skrevet September 21, 2013 Oioi! Sees 2014? Du er vel klar for å hente hjem flere premier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erneland Skrevet September 21, 2013 Forfatter Share Skrevet September 21, 2013 Det håper eg! Men det kan bli trubbel hvis det er dagen etter den svenska midsommaraftonen igen . Tror att B10:an blir klar under vintern, bara småsaker som ska göras. /M Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erneland Skrevet Oktober 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2013 Då var Hella Black på plats både fram och bak =). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Dahl Skrevet Oktober 12, 2013 Share Skrevet Oktober 12, 2013 Rått!! følger med på denne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erneland Skrevet Oktober 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2013 Sista rundan innan avställning =). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Oktober 12, 2013 Share Skrevet Oktober 12, 2013 Denne her var rett og slett nydelig! erneland reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erneland Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2014 Nu när B7:an är lackerad och väntar på dekor så blir det lite jobb med B10:an istället. Diffen ska ner och packas om, men det kanske blir lite för bra med 75% spärr och antispinn? Letar efter 18" alternativt 19" Alpinafälgar. I år så får den dock stå på original. Bilder på diffen med oljekylning kommer, denna helgen så blev det vård av barnen som hade plockat med sig något virus hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erneland Skrevet Februar 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2014 Tog ner diffen igår för uppgradering, men den lilla elektriska oljepumpen blev skadad =(. Började att tänka Alpina=dyrt! Men efter lite googlande så hittade jag en VDO 12V oljepump i Australien... för att sedan finna den på flera ställen, bl. a. Deamon Tweaks där jag till slut köpte den. Det går att laga originalpumpen men jag tänkte egentligen maintenance . http://www.demon-tweeks.co.uk/motorsport/oil-pumps-pressure-accumulators/vdo-electric-oil-pump Nu blir det lite nya ramper + omslipade till andra vinklar. 70-75% slip. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erneland Skrevet Februar 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2014 Trodde att den gamla bussningen skulle sitta fast som berget, men det gick förvånansvärt lätt och fort att byta! Fick även lameller och shims till diffen så nu åker den iväg på modifiering . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 28, 2014 Share Skrevet Februar 28, 2014 hvem er det som skal bygge om din diff? Du har 2 stykk Alpina, jeg har 0, om du gir meg den ene så er det mest rettferdig syns jeg erneland reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erneland Skrevet Februar 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2014 hvem er det som skal bygge om din diff? Du har 2 stykk Alpina, jeg har 0, om du gir meg den ene så er det mest rettferdig syns jeg Det är en mekaniker till Kennet H, rallyföraren . Han lägger till en lamell per sida och utökar antalet ramper från 4 --> 8... samt slipar om vinklarna. Har samma ombyggnad på min B7:a och jag tyckte att skillnaden var enorm. Tror även att bakaxeldelar.se gör liknande ombyggnationer. Tycker att det är trevligt att två av Alpinas coolaste modeller står i garaget och luftas på sommaren =). Har en eventuell köpare på B7:an dock, så den kanske får ett nytt hem. Helst vill jag behålla båda för alltid, men jag har för många intressen nu... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 28, 2014 Share Skrevet Februar 28, 2014 Okei. Har ikke funnet noen i norge som gjør dette. Problemet er jo at 210 diffen er tung å senede pr post. Jeg skal oppgradere med 4 lameller men ellers original Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erneland Skrevet Februar 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2014 Det är ju sant, de väger en hel del! Egentligen behöver du bara skicka själva rampdiffen och sedan spänna ihop den själv med 4 lameller. Dock så är det extremt viktigt att den sätts ihop på rätt sätt så att det främre lagret får smörjning. Alltså att den sitter ihop precis som den gjorde tidigare. Mvh M Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 nydelig! erneland reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erneland Skrevet Mars 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2014 Spenderade helgen med att plocka isär diffen. Det var lite trix som skulle till och det är viktigt att alla delarna sätts ihop på samma sätt som de togs isär. Först ska antalet ramper utökas sen ska det dit ett par lameller till =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå