svennove Skrevet September 14, 2013 Share Skrevet September 14, 2013 Ja, då får eg prøve å lage min første lille "prosjekt tråd". Etter å ha solgt e39'en min så var jakten på en ny bil i gang. Etter nokre veke med leiting dukka det opp en BMW e46 320i i Stryn (heimbygda) til salgs. Den infridde nesten alle krav, ville egentlig ha litt større motor, men den var såpas billig og bra at eg måtte slå til. Bilen var utanfor døra samme dag. Om bilen: Bilen er en cosmoschwartz 320i sedan med manuell gir. Den er utstyrt med ekte AC Schnitzler 18" felger. Takluke i glass og sportseter i delskinn. Den har en del rust på hjulbuen bak på førersiden, dette skal fikses på lakkverksted. To bulker, en rundt venstre baklykt og en på høgre framskjerm. Men allt i allt en kjempebil som skal bli meget bra! Utstyrsliste: Kjem snart. Planer: Grønt = gjort og svart = ikkje gjort - Nytt sportsratt - Fjerne rust på hjulbue bak førerside - Fjerne litt rust på koffertlokk og panser - Gauge rings i speedometeret - Bytte ut heile stereoen - Sharpie tusje nåler i speedometeret - Fjerne en bulk rundt baklykta og en på høgre framskjerm - Bytte alle foringer i giroverføring (bestillt) - Shortshifter (fra e60 545i!) (bestillt) - Bytte skinn rundt girspaken - Ettermontere skiluke - Nye dekk foran - Bytte høgre baklykt - Farge opp skinndelen på setene - Rense og vaske interiør - Nye lykter foran - Angel eyes - Xenon i grøftelys - Motorbytte til 2,5 eller 2,8 liter - Kjem meir etterkvart Dette blir oppdatert etter kvart Nokk skriving no, her er nokre Iphone bilder: (Kjem bedre bilder etter kvart ) Dårlige bilder...skal få kasta meg rundt å ta bedre bilder en dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet September 15, 2013 Share Skrevet September 15, 2013 Veldig fin E46, bra fargekombo med delskinn og svart interiør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svennove Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Ja, i dag fekk eg litt småstæsj i fra ebay som måtte monterast. Gauge rings i matt sølv, Sharpie pen i raud og Nytt skinn til girspaken! Her er et par bilder fra monteringa: Før: Her har eg brukt sharpie pennen/tusjen til farga nålene raude. Tusja på 2 lag! Ekstremt tilfredsstillt med resultatet Gauge rings i matt aluminium montert! Ferdig montert i dashbordet: Med lys på, etter "lakkinga" var nålene litt mørkare orangefarge! Ser supert ut! I dag har eg bestillt: - Ny 1 Din cdspiller (Pioneer deh x8500dab), nytt komponentsett (Focal PS 165), iso adapter og ramme. Håper dette leverer en del bedre enn orginalannlegget! Skal få inn sub og forsterkere så raskt som mulig. - Plastidip til shadowline lister og shadow nyrer er bestillt - Nye foringer til giroverføring og bmw orginal shortshifter i fra e60 545i, gleder meg til å få dette montert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svennove Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Veldig fin E46, bra fargekombo med delskinn og svart interiør. Takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Flott bil ja blir veldig bra dette her med planene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svennove Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Flott bil ja blir veldig bra dette her med planene Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 Vurderte 545 skift lenge jeg og, men endte opp med koed sin. Short shift er en av de bedre tingene på bilen jeg har investert i:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svennove Skrevet September 17, 2013 Forfatter Share Skrevet September 17, 2013 Vurderte 545 skift lenge jeg og, men endte opp med koed sin. Short shift er en av de bedre tingene på bilen jeg har investert i:-) Gleder meg som berre det til å få montert 545 shift'eren! Kan filme og ta nokre bilder av giringa når eg er ferdig om noken er intresserte? Den short shift'en på koed visste eg ikkje om Håper også short shift blir en av mine bedre innvisteringar Har du ZHP gir kule? skal hjelpe på en del dette også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 Stemmer det. Det må du få deg:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 Stemmer det. Det må du få deg:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svennove Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 En stund siden forje oppdatering no! Har skjedd litt siden sist Her er komponentsettet og den nye cdspilleren eg fekk denne uken! Dette ble installert samme dag som det kom Nytt Iphone deksel og Bmw scanner 1.4 Det nye komponentsettet mitt hadde en del dypere monteringsdybde enn dei orginale høytalerane. Så her måtte eg gå hart til verks og kutte hull i metallet. Var en ganske grei jobb, men du må huske å ha vinduet oppe under borringen så du ikkje setter borret inn i ruten. Oppmerking av området som skulle kuttes bort: Eg hadde desverre ikkje en hullsag som eg kunne bruke til jobben, så det blei litt improvisering: Etter det var hull så måtte eg beskytte metallet, så eg malte på grunning og klarlakk Så var det å demontere den gamle høgtaleren som er festet til dørtrekket med 3 maskinskruer. Deretter var det rett på arbeidet med adapteren. denne ble laget i 10mm mdf. Så var det å borre til skruehulla og leite fram nye høytaleren: Glømte å ta bilde av fredig resultat....men eg skal av med dørtrekka til helgen for feste høgtaleren direkte til metallet istaden for dørtrekket, ble allt for mykje vibrasjoner.....så eg tar bilde da Mens eg huska å nevne det så måtte eg kutte litt i dei plastikstøttene som holder klipsa til døra. Dette måtte til for i det heiletatt å få ned i dei nye høgtalerane. Så var det på plass med dei nye diskantane. Monteringa av denne var superenkel. Du bare fjerner den gamle diskanten og så stapper du bare den nye inn i noke skom greier som satt rundt den gamle. Sitter som støpt. Gamle diskanten: Nye diskanten: Delefilteret blei berre klistra på dørtrekket med dubbelsidig teip. Cdspilleren har eg ikkje fått installert enda pga av at kontakta eg kobla isoadapteren på ligg bak i bagasjerommet....så denne må forlenges fram i dashen. Med mindre noen andre her har en bedre løsning? Eg er så langt kjempefornøgd med prestasjonen til Focal PS 165! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svennove Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 Så var det endelig på tide å få polert bilen litt! Ble kun polert for hånd denne gangen med produkter i frå Autoglym. Har ikkje før-etter bilder desverre...men har er iallefall en del "etterbilder": Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå