EirHoy Skrevet September 23, 2013 Forfatter Skrevet September 23, 2013 Får se på det, er ikke det som er prioritert først..
EirHoy Skrevet September 26, 2013 Forfatter Skrevet September 26, 2013 Da har kanalene mine komet! og blir mest sannsynlig hentet i morgen om mamma gidder.... så gleder meg til å komme hjem til godbilen og begynne å tilpasse!
Lillert Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 Det er nok ikke bare å kappe ut å putte inn nye kanaler! Er 100% sikkert masse rust på baksiden av kanalene og i gulv! Har holdt på med samme dritten selv, og har akkurat blitt ferdig med sveisinga og sparkling, holder på å pusse nå... Anbefaler å kjøpe luftmeisel fra biltema, koster ikke stort, og er gull verdt når man skal ha av nedre del av kanal der det er veldig vanskelig å borre ut sveisene. Overdelen er det bare å borre de ut. Pass også på å ikke kappe bort forsterkinga som kommer ned fra b-stolpen, så pass på å ikke kapp då langt inn der. Fjern også høytalerpanelene på gulvet foran, og dra ut isolasjonen da denne ligger helt inntil metallet du skal kappe bort. Denne vil ta fyr - tro meg. Punktsveis alltid alt først, og når du er fornøyd med tilpassning - helsveis små områder av gangen så det ikke slår seg. Og en ting til - man får nesten ikke pusset vekk rust. Pusser man det bort vil det mest sannsynlig komme tilbake ganske fort. Eneste som funker er å bruke harv (vertikal stålbørste). Ikke la det skremme deg, men du vil bli lei, og det sier jeg av erfaring, fordi jeg hadde akkuart samme følelsen og motivasjonen som deg. Tipset jeg har for å beholde motivasjonen er å gjøre det ordentlig, så du blir fornøyd med det du har gjort hele tiden gjennom prosessen. Finnes ikke noe mer demotiverende enn å ja gjort arbeid man ikke er fornøyd med! Lykke til, gleder meg til å se mer, vil ha masse bilder! mvbeven reagerte på dette 1
EirHoy Skrevet September 27, 2013 Forfatter Skrevet September 27, 2013 Tusentakk for tipsene! Og ja, er ganske sikker på at det er mye mere rust bak kanalen... masse bilder kommer!
Mathias Holtsdalen Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 følger med her vettu! (warnhunter @ mp)
syveri Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 Følger med her! Holder selv på med min første bil! Artig å se hvordan andre gjør det, legg gjerne ut mye bilder av rustsveising!!
EirHoy Skrevet September 27, 2013 Forfatter Skrevet September 27, 2013 Gøy å komme hjem til en pakke fra koed! Liker at folk følger med! får mere lyst til å jobbe og gjøre sikelig arbeid da! blir å ta av fremskjerm og dører på ene siden i kveld så får vi se hva som blir gjort i morra
Mathias Holtsdalen Skrevet September 27, 2013 Skrevet September 27, 2013 er det i samme farge med bilen slik at du slipper å lakke?
EirHoy Skrevet September 27, 2013 Forfatter Skrevet September 27, 2013 Nei, tror det bare er noe slags galvanisering som er på er ikke noe direkte lakk ihvertfall
EirHoy Skrevet September 27, 2013 Forfatter Skrevet September 27, 2013 Har fått gjort litt i kveld! tatt av frontfanger, fremskjerm på ene siden, og begge dørene pluss noen lister knipset også noen bilde av rust på den siden så kom gjerne med tips til hvordan jeg skal gå frem. er noe rust utenfor kanalene også.... Lar bildene tale for seg selv Endel rust og noen bulker nede på fremskjermen. satser på å bare få kjøpt nye Som dere ser på bildet her er det noe rust fremfor kanalen.... Så lurer jeg på en ting her. ser dere det hullet midt i gulvet der? skal det vere hull der? så litt ut som om det skulle vere det, men hadde rustet rundt... har et til slikt litt lenger fremme Dør 1 komt av Dør 2 komt av Rusten bak Måtte bare sette den inntill for å se litt. skal jeg skjære ut den gamle slik at denne passer rett inn? vet ikke hva som er best, men ser mange bare skjærer langs siden og ikke tar med det inni dørkarmen
EirHoy Skrevet September 28, 2013 Forfatter Skrevet September 28, 2013 Har fått gjort litt mer idag! første jeg begynte med var å ta ut baksete og støvsuge opp alle glassbråtene som lå der etter at førgje eier sikkert har knust en rute en gang i tiden. så har jeg tatt ut begge setene og midtkonsollen tok også ut teppet i gulvet bak, men er usikker på hvordan jeg skal få ut det fremme? må jeg ut med dashbordet? Noen bilder av dagens jobb Masse dritt og lort... Etter en omgang med støvsugeren Enda mere dritt Gulvteppet bak komt ut, såg veldig bra ut Midtkonsollen komt ut Rust på dørken på førerside Rust på andre fremskjermen også... Ørlite hull på passasjersiden også
evi Skrevet September 28, 2013 Skrevet September 28, 2013 Bra du står på! Skal straks begynne med samme jobb på e34'n min. Satser på at den er bedre en din men time will show
EirHoy Skrevet September 28, 2013 Forfatter Skrevet September 28, 2013 TakkTakk hehe, ja får satse på det!
sveigis Skrevet September 29, 2013 Skrevet September 29, 2013 Dette blir nok bra . Det som er viktig når du holder på med kanalbytte,er jo også behandling av innerkanalen.Tenkte da på tynnflytende tektyl osv.Ingenting som er bedre enn å få fjernet rusten og vite at sånt noe er borte.Ihvertfall inntil videre he he. Fortsett med det gode arbeidet du gjør,følger med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå