evi Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Husk at det ikke er plug and play. Må ha sprut for å få den til å gå renest. Whatever floats your boat.
Robin L Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Bytt heller bil. Da har du noe som er godkjent og har høyere andrehåndsverdi. -Og ikke minst lyd.
donkalin Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 Angrer egentlig på at jeg spurte.. SKAL ikke bytte bil, har en av norges aller fineste e38'r med akkurat det utstyret jeg ønska meg.. Som jeg skulle bestilt den ny selv.. Og jeg har kjøpt sekser fordi det er det jeg vil ha!!! Hva det koster eller hvor mye jobb det er spiller ingen rolle, da jeg lever for og bygge om og holde på med bilene mine.. Har tre andre biler med v8 motor som er ca en halv gang større enn bmw sine! Rart at de fleste ber meg bytte bil isteden for og komme med tekniske råd som jeg spurte etter.. Trenger ikke hjelp til og velge bil! jeg har bil!
Robin L Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Ring ess og hør hva de har av alternativ? Evt så komme de jo brukte kitt her innpå av og til. Kan jo hende du får de godkjent og om du står på litt : )
donkalin Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 Skal kontakte både ess og hiop ettervært, usikker på hva jeg vil enda.. først skal jeg få bilen ferdig oppussa så får det med motor bli neste prosjekt..
D.Toft Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 du som har norges fineste e38 burde fortelle mer om den, samt bilder
TurboLag Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Hahaha, folk her er jo helt ville på at "det jeg vil er best for alle!" (bortsett fra hederlige unntak da, dere veit hvem dere er ) Bottom line er at folk bygger det dem vil ha. Trådstarter spurte etter mer effekt i en m52b28, og la fram for og imot. Fikk alternativer, avklarte at han ikke ville bytte bil, og folk fyrer fortsatt "Må ha datasprut for å gå reint"? Bull! Han endrer ingenting på sensor/reguleringsoppsett, så et tilpassa map i original ECU (Shark injector f.eks) holder i lange baner! Kan tilogmed være bedre, da ECU software er utviklet til den spesifikke motorserien. INGEN som modifiserer/pusser opp bil har en fornuftig eller billig hobby uansett! SLUTT å fortsette med sånn snakk om fornuft/økonomi når trådstarter har bestemt seg. Om han har pussa opp en bil er han nok klar over at ting koster, men å ha kosebilen akkurat som man vil er verdt MYE mer enn penga man bruker. Er dog enig med combatkit her, savner en prosjekttråd Gjør hva du vil mtp motor, men ha det morro! Ikke bry seg om de som vil at andre skal bygge biler for dem
donkalin Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 du som har norges fineste e38 burde fortelle mer om den, samt bilder Sa en av norges fineste da hehe! bilen er den gamle til endreM her på forumet, skal lage en prosjekt tråd en dag, har ingen bilder av bilen foreløpig etter hellakkering osv.. men prosjekt tråd kommer!
evi Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Så en 3.4 liter trenger ikke mer fuel enn en 2.8? Da vil den ikke gå svært mye bedre heller gitt. Større dyser og tilpasset motorstyring må til.
donkalin Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 Hahaha, folk her er jo helt ville på at "det jeg vil er best for alle!" (bortsett fra hederlige unntak da, dere veit hvem dere er ) Bottom line er at folk bygger det dem vil ha. Trådstarter spurte etter mer effekt i en m52b28, og la fram for og imot. Fikk alternativer, avklarte at han ikke ville bytte bil, og folk fyrer fortsatt "Må ha datasprut for å gå reint"? Bull! Han endrer ingenting på sensor/reguleringsoppsett, så et tilpassa map i original ECU (Shark injector f.eks) holder i lange baner! Kan tilogmed være bedre, da ECU software er utviklet til den spesifikke motorserien. INGEN som modifiserer/pusser opp bil har en fornuftig eller billig hobby uansett! SLUTT å fortsette med sånn snakk om fornuft/økonomi når trådstarter har bestemt seg. Om han har pussa opp en bil er han nok klar over at ting koster, men å ha kosebilen akkurat som man vil er verdt MYE mer enn penga man bruker. Er dog enig med combatkit her, savner en prosjekttråd Gjør hva du vil mtp motor, men ha det morro! Ikke bry seg om de som vil at andre skal bygge biler for dem Takker for dagens mest inteligente innlegg!!! prosjekttråd kommer!!
donkalin Skrevet September 18, 2013 Forfatter Skrevet September 18, 2013 Så en 3.4 liter trenger ikke mer fuel enn en 2.8? Da vil den ikke gå svært mye bedre heller gitt. Større dyser og tilpasset motorstyring må til. Følger jo med større dyser og chip i stroker kittet da.. så det var jo ganske lett og fårstå!
evi Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Det jeg og andre her prøver å fåfengt er at det blir lite futt for penga. Motorbytte (S50,S54,S38), turbo, eller kompressor er hva som gir "bang for the buck".
TurboLag Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 Det jeg og andre her prøver å fåfengt er at det blir lite futt for penga.Motorbytte (S50,S54,S38), turbo, eller kompressor er hva som gir "bang for the buck".
D.Toft Skrevet September 18, 2013 Skrevet September 18, 2013 hva som er drastisk med kompressor kit da? burde funke fjell det. 285 hk, 380nm. er nok for en stund, men mye vil ha mer. evt bygge deg en m52b30 motor med presse, bikker 300hk da. ellers snakker vi full stroking av motor, skamportet topp, race eksos osv, OM du skal på død og liv beholde dine 6 sylindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå