Gå til innhold

Hjelp til valg av bil!

lassew93
 Share

Anbefalte innlegg

Er veldig på utkikk etter ny bil, og har fått øynene spesielt på 325 og 330. et stort MEN, er at jeg er ikke sikker på om jeg vil gå over til diesel enda, er svært glad i god lyd..har hørt at 3-literen diesel har hatt en del problemer, men ikke hva problemene er.. noen som kan komme med gode råd og veiledninger? :) hva bør jeg unngå, hva er best osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt kun 3.0 bensin, og må si den har enorm drag, likte denne motoren veldig godt :D

Her får du forresten litt info angående dieselmotorer http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer-nyttig-info-oppdatert-s1-forbruk/

Okei :) ja, jeg satser jo på bensin da, men har hørt 3 liter diesel spenner såpass godt at det er verdt det :) takker gallay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg veiet er at e61 530d med ny program vare fra ess går shit bra. Fantastisk skyv og meget go bil og kjøre. Min neste bil blir en bmw diesel med litt størrelse på motor. Det er vel samme motor i 5og 3 serien. 320 diesel hadde jo noe problemer med at turbo røyk. Det var vel e-46. Problemet var vel et filter som burde byttes på service men som ikke var med i service. Dette tror jeg og vet ikke 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg veiet er at e61 530d med ny program vare fra ess går shit bra. Fantastisk skyv og meget go bil og kjøre. Min neste bil blir en bmw diesel med litt størrelse på motor. Det er vel samme motor i 5og 3 serien. 320 diesel hadde jo noe problemer med at turbo røyk. Det var vel e-46. Problemet var vel et filter som burde byttes på service men som ikke var med i service. Dette tror jeg og vet ikke 100%

Takk for svar :) det er samme type motor i 530d og/eller 535d etter 04/05 på e46 hvis jeg ikke tar feil.. hvis jeg skal ha diesel så vil jeg helst ha en 330D for å være ærlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt samme motor, da en 535d har 2 turboer, men alle andre har 1.

Dog så har de samme girkasse da.

I e6x så har jo M57TUD30 problemer med swirlflaps og eksosmanifold som sprekker. Kjenner ikke til noe mer egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt samme motor, da en 535d har 2 turboer, men alle andre har 1.

Dog så har de samme girkasse da.

I e6x så har jo M57TUD30 problemer med swirlflaps og eksosmanifold som sprekker. Kjenner ikke til noe mer egentlig.

Ja har hørt at eksosmanifolden er et velkjent problem, men at når den byttes med en eller annen type så skal det være ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...