stian89 Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Grunnet at min gamle bluetooth boks/tcu tok kvelden vart denne byttet ut med en brukt boks fra england. vart fortalt at dette skulle gå fint. Bluetoothen fungerer i bilen, men får opp feilmelding på "sos callen" bavaria i stavanger meiner at det kun fungerer å kjøpe en ny boks hos dei for så å kode den om til bilen. Det er strengt tatt veldig lite intressant då det koster 10 000kr. har googla en god del på engelsk/amerikanske forum og meina at det skal kunne gå å kode om min brukte tcu enhet, for å sleppe feilmeldinga. Er det noen med teknisk erfaring på det feltet her? bilen er en 2007 e92, 320d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Hva mener du med sos callen? Kan du beskrive den feilmeldingen mer? Alt fungerer 100% utenom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian89 Skrevet September 25, 2013 Forfatter Share Skrevet September 25, 2013 Hva mener du med sos callen? Kan du beskrive den feilmeldingen mer? Alt fungerer 100% utenom? "sos call system error" alt på idrive/bluetooth fungerer fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Er bilen kjøpt ny i Norge, eller er den importert? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian89 Skrevet September 25, 2013 Forfatter Share Skrevet September 25, 2013 Er bilen kjøpt ny i Norge, eller er den importert? importert fra tyskland av stenshagen i drammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Har den BMW assist e.l.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian89 Skrevet September 25, 2013 Forfatter Share Skrevet September 25, 2013 nei, den har ikkje bmw assist. den gamle tcuen som stod i var en liten sølvarget boks som sto made in taiwan på. Den "nye" eg har kjøpt er en oem fra en engelsk bil (dvs større,fleire tilkoplinger) kan stikke og ta bilde av begge 2 om det kan være til nytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Jeg tror problemet er at den nye har BMW Assist, med SOS-funksjon og det hele, mens din bil ikke støtter dette. Bilene som har BMW Assist har en egen SOS-knapp, og siden din bil ikke har denne knappen er den naturligvis ikke koblet til, og det er samme som om knappen er aktivert. Om det er tilfelle er det nok å legge en lask mellom to av koblingspinnene på TCU-en, for å simulere knappen. Legg gjerne ut bilde av koblingene, så er det lettere å se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian89 Skrevet September 25, 2013 Forfatter Share Skrevet September 25, 2013 det kan nok stemme med din teori om at min nye boks er laget for sos funksjonen ja! Om du kunne sett på bilda og sett kor eg evt skulle lagt opp en lask? hadde det våre hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Nå var det ikke de beste bildene, ei heller forteller du hva som er hva, men om det er slik jeg tror skal det laskes mellom pinne 31 og 50 i den hvite kontakten. Jeg tar forøvrig ingen ansvar for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian89 Skrevet September 25, 2013 Forfatter Share Skrevet September 25, 2013 vel, dei 2 første bildene er den "nye" boksen som står i bilen og fungerer utenom "sos error" Dei 2 andre bildene er gamle boksen som sto i fra før. Ellers har eg ingen peiling på kor dei 3 kablane kjem fra eller går til.. på den nye boksen er det jo 3 inntak som står tomme, blå,svart og lilla. prøver å finne schematics på tcu på nett for øyeblikket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Den største med mange ledninger går til ting som mikrofon, strøm osv., den sorte med to grønne ledninger er fibersignal, og den lilla er til bluetooth-antenne. På den nye boksen er det i tillegg antenne til SOS-funksjonen og litt slikt. Koblingsskjema finner du her: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian89 Skrevet September 25, 2013 Forfatter Share Skrevet September 25, 2013 hmmm. det her blir for viderekomment for min del vertfall :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 25, 2013 Share Skrevet September 25, 2013 Jeg har likevel tro på at lasking av de to pinnene vil gjøre susen. Ettersom du har et avklippet ledningsnett (som jeg antar kom med den "nye" modulen) kan du se om disse to pinnene er opptatt. Om de er det, tar du de ut, kobler sammen ledningene og setter de på samme plass i den gamle kontakten din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian89 Skrevet September 25, 2013 Forfatter Share Skrevet September 25, 2013 ahh, takk for den! Der oppklarte du en heil del. skal få sjekka det imårra i dagslys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå