Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet olje i forbindelse med motorrens for å se om dette kunne hjelpe på ventilløftere. Ikke byttet om på dyser da jeg ikke er sikker på om dette er noe jeg kan gjøre selv.

Skrevet

Om du heiv rensestoff i oljen så kan eg bare si med en gang at du skal være forsiktig med det. Ofte det gjør mer skade enn godt på godt brukte komponenter..

 

Eg ville ihvertfall begynt med å bytte dysen for å se om problemet flytter seg.. 

 

Som alle vet er det en drøss med ting som kan skape denne type problemer og da er kunsten å begynne på ett noelunde rett sted..

 

Og min personlige mening er å begynne med plugger -> coil-> dyse når du har de symptomene du beskriver.

Skrevet

ja, skulle absolutt testet ut dette med dysene. Startet idag tidlig, holdt turtallet på ca 1200....da kom det ingen lampe. 

 

Får takke for gode svar så får jeg se hva som gjøres utover.

Skrevet

Prøv neste gang med å begynne å kjøre så snart du har startet motoren neste gang.. ikkje vent på at turtallet skal gå opp og ned, se om trekkraften i motoren er der..

 

OM det er dysen så kan det hende at du går "klar" med å holde høyt turtall skjønner du og motoren oppfører seg normalt så snart fuel restene er ute av sylinderen..

 

Det du og kunne gjort, men vet ikkje om det er mulig er å koble til ett manomenter på fuel racken for å se om trykket faller i løpet av natten.

Skrevet

Trekkraften er der fra starten av. Idag etter start i -5 fikk jeg feilmelding på sylinder 4 og 1.. så er vel ikke bare sylinder 4 som sliter.

Skrevet

Nok en gang, sjekk diverse slanger for falskluft.

 

Spesielt sprekk i slangene til veivhusventilasjon kan gi slike symptomer. Var det som feilet min.

Skrevet

Trykket i railen forsvinner da ikke over natten.

 

Jeg ville også ha prøvd å byttet litt rundt på delene og sett om feilen følger, følger den så vet man jo hva det er, hvis det ikke følger så har man et utgangspunkt. Da kan det være at ventilene henger, eller så kan det være dårlig kontakt/ledningsbrudd + + +

Skrevet

Trykket i railen forsvinner da ikke over natten.

 

Jeg ville også ha prøvd å byttet litt rundt på delene og sett om feilen følger, følger den så vet man jo hva det er, hvis det ikke følger så har man et utgangspunkt. Da kan det være at ventilene henger, eller så kan det være dårlig kontakt/ledningsbrudd + + +

 

da tror jeg du skal koble på ett manometer å teste på bilen din. aldri sett en bil hvor bensintrykket har holdt seg i flere timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...