Mornet Skrevet November 5, 2013 Forfatter Share Skrevet November 5, 2013 Byttet olje i forbindelse med motorrens for å se om dette kunne hjelpe på ventilløftere. Ikke byttet om på dyser da jeg ikke er sikker på om dette er noe jeg kan gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 .dobbelpost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 Om du heiv rensestoff i oljen så kan eg bare si med en gang at du skal være forsiktig med det. Ofte det gjør mer skade enn godt på godt brukte komponenter.. Eg ville ihvertfall begynt med å bytte dysen for å se om problemet flytter seg.. Som alle vet er det en drøss med ting som kan skape denne type problemer og da er kunsten å begynne på ett noelunde rett sted.. Og min personlige mening er å begynne med plugger -> coil-> dyse når du har de symptomene du beskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mornet Skrevet November 7, 2013 Forfatter Share Skrevet November 7, 2013 ja, skulle absolutt testet ut dette med dysene. Startet idag tidlig, holdt turtallet på ca 1200....da kom det ingen lampe. Får takke for gode svar så får jeg se hva som gjøres utover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Prøv neste gang med å begynne å kjøre så snart du har startet motoren neste gang.. ikkje vent på at turtallet skal gå opp og ned, se om trekkraften i motoren er der.. OM det er dysen så kan det hende at du går "klar" med å holde høyt turtall skjønner du og motoren oppfører seg normalt så snart fuel restene er ute av sylinderen.. Det du og kunne gjort, men vet ikkje om det er mulig er å koble til ett manomenter på fuel racken for å se om trykket faller i løpet av natten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mornet Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 Trekkraften er der fra starten av. Idag etter start i -5 fikk jeg feilmelding på sylinder 4 og 1.. så er vel ikke bare sylinder 4 som sliter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 bensintrykket faller til 0 over natta uansett så det er det nok ingen vits i å sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mornet Skrevet November 12, 2013 Forfatter Share Skrevet November 12, 2013 Bmw har trykktestet dysene og de viser ingen tegn til å ha noen defekter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 Nok en gang, sjekk diverse slanger for falskluft. Spesielt sprekk i slangene til veivhusventilasjon kan gi slike symptomer. Var det som feilet min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mornet Skrevet November 12, 2013 Forfatter Share Skrevet November 12, 2013 Skal prøve å ta en titt på disse slangene. Har sett litt men ikke funnet noen sprekker eller lignende... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet November 12, 2013 Share Skrevet November 12, 2013 bensintrykket faller til 0 over natta uansett så det er det nok ingen vits i å sjekke. Hmm, gjør det dette på alle motorer ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 17, 2013 Share Skrevet November 17, 2013 Hmm, gjør det dette på alle motorer ? ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 ja Noen formening om hvor lang tid det tar og hvor trykket forsvinner, går det tilbake til tanken ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Trykket i railen forsvinner da ikke over natten. Jeg ville også ha prøvd å byttet litt rundt på delene og sett om feilen følger, følger den så vet man jo hva det er, hvis det ikke følger så har man et utgangspunkt. Da kan det være at ventilene henger, eller så kan det være dårlig kontakt/ledningsbrudd + + + Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Trykket i railen forsvinner da ikke over natten. Jeg ville også ha prøvd å byttet litt rundt på delene og sett om feilen følger, følger den så vet man jo hva det er, hvis det ikke følger så har man et utgangspunkt. Da kan det være at ventilene henger, eller så kan det være dårlig kontakt/ledningsbrudd + + + da tror jeg du skal koble på ett manometer å teste på bilen din. aldri sett en bil hvor bensintrykket har holdt seg i flere timer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå