Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå hadde jeg ikke manometer for hånd men jeg gikk ut og nappet av ene koblingen til bensinrøret og der var det trykk, og den bilen har stått stille siden torsdag. Det her var en Skoda Octavia 1.6, bensinutgave.

Skrevet

Har nøjaktig det samme problemet på min 02 520.. min også oppfører seg normalt om jeg holder den på rundt 1000rpm i et minutts tid.. ska si ifra om jeg får fiksa min, kanskje det er samme feilen :)

Skrevet

Min har vært bra noen dager nå. Vært rundt 0 grader og da har den gått fint på tomgang av seg selv..Ikke lett når BMW merkeverksted sier at det "sannsynligvis" er ventilløftere som sliter. Hva om det ikke er det? hehe.

Skrevet

da tror jeg du skal koble på ett manometer å teste på bilen din. aldri sett en bil hvor bensintrykket har holdt seg i flere timer.

 

ikkje vet eg om du har feil eller rett, men eg holder meg til at trykker forblir, ihvertfall en del av det og det er pga min erfaring med min bil..

 

bilen kunne stå i 4-6 timer uten oppstart og den gikk helt fint..

stod den lenger, type 9+ så fusket den som bare det..

 

årsaken i følge jæger var at dysene lakk igjennom når bilen stod lenge og da er spm hvorfor skal desse lekke igjennom om all trykk er vekke ??

  • 2 weeks later...
Skrevet

Leser masse om dette på både norske og utenlandske forum. Mange som har vært borti dette,men så og si ingen som har finnet ut av dette når det er noe annet enn coilen som har blitt byttet.

Skrevet

Nok en gang, du har ikke sjekket slangene skikkelige, samt veivhusventilasjonen....finner ikke feilen med å fokusere på en ting, som er lite sannsynlig.

Skrevet

Kan ikke se noe galt med slangene. Heller ikke BMW verkstedet så noe galt her.

 

Så skade/lekkasje på disse slangene har kun negativ effekt under oppstart når bil har stått lenge? Motoren går så fint som bare det ellers. 

Skrevet

Min M54b30 hadde misfire på syl 1.2 og 4 når LMM var defekt. Den kutter på sylindre når den oppdager feil.

Slettet feil og den var fin til neste gang den leste av feile verdier. Byttet LMM og har ikke hatt problemer siden :)

Sier ikke at dette er problemet, men kan være verdt et forsøk. Forøvrig INGEN feilkode på LMM eller annet, kun misfire.

Skrevet

Kan ikke se noe galt med slangene. Heller ikke BMW verkstedet så noe galt her.

 

Så skade/lekkasje på disse slangene har kun negativ effekt under oppstart når bil har stått lenge? Motoren går så fint som bare det ellers. 

Det kan du ikke se, før du faktisk har demontert disse. Siden mesteparten ligger under innsuget...

 

disse blir harde og porøse over tid, og du får små sprekkdannelser, som igjen gir små tilløp til falskluft...hadde just samme problemet på en M54B22 motor. Fant ingen feil, reagerte ikke på startgass rundt i motorrommet. Demonterte innsug og Veivhusventilasjon ifbm. montering av ESS kompressor, og slangene gikk i oppløsningen under demontering. 

Nye slanger\rør og veivhusventilasjon montert, og problem borte.

Skrevet

Min M54b30 hadde misfire på syl 1.2 og 4 når LMM var defekt. Den kutter på sylindre når den oppdager feil.

Slettet feil og den var fin til neste gang den leste av feile verdier. Byttet LMM og har ikke hatt problemer siden :)

Sier ikke at dette er problemet, men kan være verdt et forsøk. Forøvrig INGEN feilkode på LMM eller annet, kun misfire.

 

I ditt tilfelle så fungerte bilen som vanlig under kjøring? Du fikk kun feilkoder ved oppstart av bil?

Skrevet

Den fungerte helt fint, men hadde rufsete tomgang og motorlys periodisk.

Verdt en sjekk iallefall, vis du kan låne av en bekjent eller lignende.. :)

Skrevet

Den fungerte helt fint, men hadde rufsete tomgang og motorlys periodisk.

Verdt en sjekk iallefall, vis du kan låne av en bekjent eller lignende.. :)

 

Min går helt utmerket hele tiden, ikke noe fusk, ikke noe ujevn tomgang, KUN ujevnt tomgang noen sekunder før motorlampa lyser ved oppstart. Men dette er kun når bil har stått over natta f.eks..

  • 5 weeks later...
Skrevet

Hvis det er så at det ER ventilløfterne som sliter, kanskje det kan hjelpe å bytte til en tynnere olje? Nå er det 5/30 olje i, kanskje gå for 0-30 ? Da vil vel motor smøres kjappere ved kaldstart....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...