Gå til innhold

E39 - Motorlampe lyser litt etter start når bil har stått lenge..

Mornet
 Share

Anbefalte innlegg

da tror jeg du skal koble på ett manometer å teste på bilen din. aldri sett en bil hvor bensintrykket har holdt seg i flere timer.

ikkje vet eg om du har feil eller rett, men eg holder meg til at trykker forblir, ihvertfall en del av det og det er pga min erfaring med min bil..

bilen kunne stå i 4-6 timer uten oppstart og den gikk helt fint..

stod den lenger, type 9+ så fusket den som bare det..

årsaken i følge jæger var at dysene lakk igjennom når bilen stod lenge og da er spm hvorfor skal desse lekke igjennom om all trykk er vekke ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Kan ikke se noe galt med slangene. Heller ikke BMW verkstedet så noe galt her.

Så skade/lekkasje på disse slangene har kun negativ effekt under oppstart når bil har stått lenge? Motoren går så fint som bare det ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min M54b30 hadde misfire på syl 1.2 og 4 når LMM var defekt. Den kutter på sylindre når den oppdager feil.

Slettet feil og den var fin til neste gang den leste av feile verdier. Byttet LMM og har ikke hatt problemer siden :)

Sier ikke at dette er problemet, men kan være verdt et forsøk. Forøvrig INGEN feilkode på LMM eller annet, kun misfire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se noe galt med slangene. Heller ikke BMW verkstedet så noe galt her.

Så skade/lekkasje på disse slangene har kun negativ effekt under oppstart når bil har stått lenge? Motoren går så fint som bare det ellers. 

Det kan du ikke se, før du faktisk har demontert disse. Siden mesteparten ligger under innsuget...

disse blir harde og porøse over tid, og du får små sprekkdannelser, som igjen gir små tilløp til falskluft...hadde just samme problemet på en M54B22 motor. Fant ingen feil, reagerte ikke på startgass rundt i motorrommet. Demonterte innsug og Veivhusventilasjon ifbm. montering av ESS kompressor, og slangene gikk i oppløsningen under demontering. 

Nye slanger\rør og veivhusventilasjon montert, og problem borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min M54b30 hadde misfire på syl 1.2 og 4 når LMM var defekt. Den kutter på sylindre når den oppdager feil.

Slettet feil og den var fin til neste gang den leste av feile verdier. Byttet LMM og har ikke hatt problemer siden :)

Sier ikke at dette er problemet, men kan være verdt et forsøk. Forøvrig INGEN feilkode på LMM eller annet, kun misfire.

I ditt tilfelle så fungerte bilen som vanlig under kjøring? Du fikk kun feilkoder ved oppstart av bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fungerte helt fint, men hadde rufsete tomgang og motorlys periodisk.

Verdt en sjekk iallefall, vis du kan låne av en bekjent eller lignende.. :)

Min går helt utmerket hele tiden, ikke noe fusk, ikke noe ujevn tomgang, KUN ujevnt tomgang noen sekunder før motorlampa lyser ved oppstart. Men dette er kun når bil har stått over natta f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...