Gå til innhold

E39 navi og radio, trenger veiledning


 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte meg en -97mod E39 med navi-skjerm og kasettspiller på siden, samt cd-veksler i trunk.

Men jeg har litt problemer med å finne utav denne.. Instruksjonsboka står kun på tysk, og den kommer jeg ingen vei med..

 

Problemet er at jeg kommer ikke lengre enn menyen, får ikke lyd i radio/cd heller..

I menyen kan jeg søke på tv-kanaler, legge inn rute på navigasjon, sjekke kjørecomputer og "skru av og på ventilasjon på AUX" hva nå enn det skal gjøre godt for..?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du har det lille orange lyset nede ved kassett symbolet på kassettspilleren. Hvis ikke prøv et trykk midt på volumknappen. Det er nemlig en av og på funksjon ved å trykke på volumknotten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du har det lille orange lyset nede ved kassett symbolet på kassettspilleren. Hvis ikke prøv et trykk midt på volumknappen. Det er nemlig en av og på funksjon ved å trykke på volumknotten.

Såpass har jeg fått med meg, men ved nærmere undersøkelser så fant jeg noen ettermonterte høytalerkabler som lå i en vanndam i reservehjulbrønnen. Så da er det nok bare sikringen som er gåen håper jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sjekket sikringer i hanskerom og høyre side i bagasjerom, er det sikringer andre steder? Instrukjsonsboka sier at det er 3stk sikringer til radio, det er 56,58 og 43 om jeg ikke husker helt feil, og jeg finner kun nr 43! Den er i hanskerommet.

 

Alle sikringer som jeg har funnet er hele, men radio/cd-veksler funker fortsatt ikke..

Di ettermonterte ledningene er koblet inn på den boksen som ligger helt bakerst mot venstre baklykt, og har gått til en sub. Sikringen på denne boksen var også OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 og 58 ligger ca midt på i den sikringsholderen i bagasjen, jeg fant ingen tall i bilen min så tellte meg nedover. Kan vel også nevnes at det skal være en sikring i både cd-veksler og spilleren som kan være verd å sjekke. Husk, better safe than sorry, for kan være helt sjukt smått dette med sikringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av sikringer er hele. Kan det hende at noen enheter har gått i stykker? Som sagt så er ledningene som var til sub som jeg fant i en vanndam koblet rett på kontakten til den boksen som står nærmest venstre baklykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...