Gå til innhold

Er det mye arbeid å skifte høytrykkspumpe 530 d e39 ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å lure på at høytrykkspumpa ikke gir nok bar.Har hatt en delemotor liggende og skiftet de feil koder som kom opp på diagnose.Rail mengde kom det opp på diagnose og verksted sa at det kunne være dyser eller rail trykk sensor.Nå har jeg skiftet alle dysene,rail trykk sensor,Lmm og inline pumpa under bilen men får samme feilmelding.Bilen stopper momentant over 3000 prm så jeg må starte den igjen  likt som før skifting av deler.Begynner å lure på om det er høytrykkspumpa som tuller og har ei liggende men er det mye arbeid å skifte den ?

Skrevet

feilsøke ordentlig er mye billigere enn å bytte deler til du treffer riktig del med flaks.

 

For øvrig, nei det er ikke mye jobb. Svært sjelden at de ryker da.

Skrevet

Feilsøke litt mer i dag og  fant ut at vacumpumpa er defekt fordi den gir ingen vacum.Den er veldig dårlig på bremsepedalen og lurte på hva andre ting som blir borte når vacumpumpa ikke fungerer ?

Skrevet

Feilsøke litt mer i dag og  fant ut at vacumpumpa er defekt fordi den gir ingen vacum.Den er veldig dårlig på bremsepedalen og lurte på hva andre ting som blir borte når vacumpumpa ikke fungerer ?

Har du ikke vakum (og da evnt. en stor lekkasje hvis membranen i pumpa er defekt) kan du få mange forskjellige feilkoder og mye trøbbel. Bør nok fikse vakumproblemet og se om motoren går som den skal da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...