Gå til innhold

Dugg på lykt E39 etter 3M Kit


Clevion
 Share

Anbefalte innlegg

Hellu.

 

Skulle til og pusse ned lyktene på bilen idag, og begynte på den ene, det så tilsynelatende bra ut til og begynne med, med endte opp i katastrofe etter min mening. Nå er det mer dugg enn det var, ser ivertfall sånn, ligger et lag som blir borte vis man spruter vann, men kommer tilbake. Fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke, men fortsatt så blei det seenes ut sånn : http://img842.imageshack.us/img842/5580/lr2j.jpg

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for og få det bort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig og pusse nok hver gang du går over til et finere papir, slik du får vekk de grove stripene fra papiret du brukte før. :)

Ellers så er overflaten så grov at finpolishen ikke klarer og kutte nok til og få det blankt. :)

 

Si du pusser med 500, 1500 og 3000, når du går over på 1500 må du pusse såpass at alle striper fra 500 papiret er borte, og det er kun striper fra 1500. Når du går over på 3000 må du pusse vekk alle 1500 stripene, og deretter kan du polere for og få vekk de minste stripene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig og pusse nok hver gang du går over til et finere papir, slik du får vekk de grove stripene fra papiret du brukte før. :)

Ellers så er overflaten så grov at finpolishen ikke klarer og kutte nok til og få det blankt. :)

 

Si du pusser med 500, 1500 og 3000, når du går over på 1500 må du pusse såpass at alle striper fra 500 papiret er borte, og det er kun striper fra 1500. Når du går over på 3000 må du pusse vekk alle 1500 stripene, og deretter kan du polere for og få vekk de minste stripene. :)

 

Okai, da skal jeg prøve igjen en gang batteriet på drillen er helt opplada, sånn ca i morra kanskje, må få bort det stygge greiene, lyset er ikke noe dårligere, men det blei jo mindre pent :P

 

kvammis, det er plast, ikke glass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke det går kan du fint gå over med finpolish hvis du har poleringsmaskin! (scholl sine finpolisher, 3m sine, menzerna sine) Finnes mange ulike, dette gjør susen!

 

Jeg har dessverre ikke poleringsmaskin, ellers hadde jeg jo brukt den isteden.

 

Har jeg rett og slett ikke pussa nok med sandpapirene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som at det trengs en runde med det fineste papiret til, evt en gnikke/polere for hånd. 3M sine er ukjent for meg! Prøv det Alpejohn sa ovenfor her først du :)

 

Titter litt rundt på youtube og folk sier at man legger inn ca 45 min pr lykt, og det har jeg ivertfall ikke gjort, så da tror jeg skal sette drillen på lading og bruke litt mer tid i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter litt rundt på youtube og folk sier at man legger inn ca 45 min pr lykt, og det har jeg ivertfall ikke gjort, så da tror jeg skal sette drillen på lading og bruke litt mer tid i morra :)

Gjør det! Noe som også kommer til å hjelpe deg 100% sikkert er å ta turen innom detailersclub.no, evt poste en tråd eller bare se om du finner frem til det du leter etter! Der vi bilpleiegale er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, da skal jeg prøve igjen en gang batteriet på drillen er helt opplada, sånn ca i morra kanskje, må få bort det stygge greiene, lyset er ikke noe dårligere, men det blei jo mindre pent :P

 

kvammis, det er plast, ikke glass :)

"glassene"

Hadde ikke funket så bra å våtslipe og polere glass så vet at det er plast ja.. 

 

Med grov rubbing klarer man fint å fjerne striper fra 1000 papir, Men hvis du holder på uten skikkelig poleringsmaskin kan det være greit å slipe over med finere papir også.

Vet ikke helt hva som er i de 3m settene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"glassene"

Hadde ikke funket så bra å våtslipe og polere glass så vet at det er plast ja.. 

 

Med grov rubbing klarer man fint å fjerne striper fra 1000 papir, Men hvis du holder på uten skikkelig poleringsmaskin kan det være greit å slipe over med finere papir også.

Vet ikke helt hva som er i de 3m settene.. 

 

Er med P500, P800 og P3000 :)

 

Gjør det! Noe som også kommer til å hjelpe deg 100% sikkert er å ta turen innom detailersclub.no, evt poste en tråd eller bare se om du finner frem til det du leter etter! Der vi bilpleiegale er :D

 

Skal stikke innom og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en instruksjonsvideo på youtube ang dette 3m settet.
De anbefalte en drill som hadde rpm over 1200.

Batteridrill er vel kanskje ikke så egnet, får ikke nok fart.. :)

Om du leter litt så finner du nok  gode videoer som forklarer godt hvordan det bør gjøres for og få best resultatl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...