Gå til innhold

02' 320iat, Bilen føles kraftløs ved pådrag og kan stoppe på tomgang!

ropa
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Som topic sier så føles det ut som bilen ikke vil gå skikkelig ved pådrag og at giringen er noe ugjevn, har triptronic kasse. Den stopper også enkelte ganger når den går på tomgang.

Hva kan dette komme av? Hva bør sjekkes først?

Har tatt service for et par mnd"er siden og skiftet også vannpumpe og termostat i samme slengen.

Skiftet også varmeapp mostand for en liten stund siden. Viften gikk litt ugjevnt og den går helt fint nå. Dette har vel neppe noe med problemet som bilen har akkurat nå.

Bilen det gjelder er en 320IAT 2002mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er rar giring, så kan det hende det er defekt veiv eller kam aksel sensor.

Men ta en diagnose, før du skifter noen deler.

Ja du kan bruke startgass for å se etter lekkasjer. Men om du tar en lommelykt, eller sørger for godt lys, så klemmer du i vei med fingrene og ser etter sprekker. Ser du ingenting der, så har du feil en annen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta en ekstra titt ved dagslys i morgen enda om jeg ser noen sprekker.

Må vel teste ut med startgass først da, er det bare å ta ut luftfilteret og la det stå til rett inn i belgen? :)

Diagnose må jo også vurderes etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å spraye (omsider) ! vært kjør på jobb og på privaten, men det ble ingen endringer i turtall eller noe. Men tok løs belgen fra luftfitlerhuset og rensket luftfilter"n og syntes jeg skimte et lite hull ved en av slangeklemmene, men får ikke tid til å sjekke dette før på lørdagen. Kan være der problemet ligger. Kommer tilbake etter å ha undersøkt dette videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hull ved slange klemmene.. Hjelper det å ta diagnose vis ingen av varsellampene lyser i dashbordet?

Kanskje jeg skal prøve å skifte ut bensin filteret, har fylt endel http://www.e10bensiini.fi/sv/i_vilka_motorer_kan_man_tanka_e10-bensin/e10-kompatibla_motorer_-_bilar/bmw i finland. Og filteret er jo i skiftet på år og dager uansett.

Hva trur ellers folket det kan være når bilen kveles av og til når den står på tomgang?

Opplevde også at alle varselslampene kom på en gang jeg kjørte sakte, (lå vel i 20/30km/t) og føltes ut som bilen gikk i nødmodus, var bare å vri av og på i tenningen så var det bare å kjøre videre. Dvs jeg skrudde av bilen helt og starter opp normalt igjen. Samboern min opplevde akkuratt det samme.

Sykt irriterende feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt et poeng å ta diagnose selv om det ikke lyser noen motorlampe i dashbordet. Det kan være at du er en gåen kamakselsensor eller veivakselsensor f.eks. og det vil kun vise seg på diagnose.

Er bilen kraftløs i hele registeret eller kommer den seg veldig når du passerer 3-4000 RPM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt et poeng å ta diagnose selv om det ikke lyser noen motorlampe i dashbordet. Det kan være at du er en gåen kamakselsensor eller veivakselsensor f.eks. og det vil kun vise seg på diagnose.

Er bilen kraftløs i hele registeret eller kommer den seg veldig når du passerer 3-4000 RPM?

Når du først er inne på det der, så trur jeg faktisk at den kommer seg ved høyere turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først er inne på det der, så trur jeg faktisk at den kommer seg ved høyere turtall.

Mhm, regnet kanskje med det ja :) Hadde lignende problem på min 99' 320i, og der var problemet en gåen kamakselsensor på inntakssiden, et vanlig problem på M52TU og jeg tror også på M54 . Dette dukket opp på diagnose, men det lyste ingen motorlampe. Anbefaler derfor å få gjort en diagnose, aller greieste er nok å kjøpe utstyr for det, for du får bruk for det igjen og igjen etter min erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg omsider vært å tatt diagnose, fikk beskjeden at det er kortsluttning i luftmengdemålern/luftmassemålern. Denne har jeg skiftet for ca 3 1/2 år siden. Fant kvittering på delene og hadde bestilt 01.06.2010. Syntes det er merkelig at denne er gåen igjen.

Er dette en forbruksvare på disse modellene? Har vel neppe garanti etter så mange år, bestilte fra koed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uorginale Luftmendemålere fra Koed er veldig dårlig.. :)

Holder som oftest kun 1 år.

Et år? Da hadde jo det ikke vits å selge noen deler vis dem ikke holder lenger, min har jo holdt i 3,5år :P

Vis du mener det er uorginale deler, hvor lenge vil du påstå en orginal del holder da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vist seg at uoriginale EL-deler holder dårlig på BMW, hvorfor vites ikke, men det er svært sannsynlig med dårlig kvalitet på komponentene...

Skal det være bra, så må det være originalt, sålenge det er snakk om EL deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...