Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starta opp E39n i dag tidlig og fikk en sky med blårøyk ut av eksosen...dette er en 2002 mod 530 diesel, automat og med 180k på tellern

noen som vet hva dette er ?

Skrevet

Glødet du? Kinnet motoren som normalt? Stått lenge? utetemp? Dersom jeg skal forpeste omgivelsene med min Mercedes dropper jeg glødinga, resultatet er noe lenger kinning og osing av blårøyk fra eksosen og sur dieseleksos :)

Dersom det forekommer senere, prøv å gløde mer eller lenger og se om det avtar da/blir mindre røyk. Jeg vil tro at det er skifteklare glødeplugger vi snakker om, eller rett og slett kaldere utetemp som fører til problemet.

Har du oljeforbruk? Kan det samle seg opp olje noe sted som brennes rett etter oppstart i denne motoren(lite trolig kanskje?)?

En kamerat har tilsvarende modell, gått 280 000km straks og er en 2000 modell. Denne røyker nada ved oppstart ved å gløde, denne har forholdsvis nye glødeplugger.

Skrevet

Gløder alltid, dvs jeg vrir ikke om nøkkelen før alle lys er slukket..bruker bilen så og si hver dag, men ikke mye, bilen står i garasjen det er ingen kulde her enda..bilen bruker litt olje, etterfylt  ca 0.7l olje på de siste 2000km..

det finnes ingen dråper av olje der bilen står i garasjen, den er tørr...ser heller ingen lekkasje i motoren

Skrevet

Skiftet veivhusventilasjon da?

finner ingenting om det i papirene, har kvittering på masse i denne bilen...ser dog at turbo + deler +++ er byttet i Mai 2010 om det har noen betydning ?

Skrevet

Nja, det kan være det ble skiftet da. Men usikkert.

Like greit å få dette sjekket opp, fikk time hos bmw nå på onsdag....kan poste oppdatering da, sikkert fler som lurer på det samme.

• 5 weeks later...
Skrevet

Blir blått hos meg hvertfall dersom jeg dropper glødinga :) Åssen er det å bytte glødeplugger på disse motorene?

for meg blir sånt verkstedjobb, har null peiling på skruing av bil :) 

Skrevet

Blir blått hos meg hvertfall dersom jeg dropper glødinga :) Åssen er det å bytte glødeplugger på disse motorene?

KAN være et helvette, de kan sitte skikkelig fast.

Må gjøres på varm motor, pleier å hjelpe litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...