Gå til innhold

Erfaringer med FK Highsport?


Eksos
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kjører med dette kittet her inne? 

Mest av alt tenker jeg på kjørekomforten, er den allright? Vil tro settet går mer enn lavt nok til mitt bruk uansett...

Kjører nå med Raceland-coiloverkit, og det er langt ifra noe bra... Hardt, humper, og demperene gikk temmelig fort...

 

Er slik at jeg nesten vurderer vanlig senkesett med fjærer, har bedre erfaringer med det...

 

Har forresten søkt på forumet, finner litt, men ikke noe spesielt utenom gruppebestillinger osv, så vil tro noen har testa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det på min E39 i snart to år, syns vel kanskje det er i hardeste laget i utgangspunktet, men vet ikke helt hva en kan forvente av coilovers, demperene har jo ganske stort område de potensiellt skal fungere på.

Har ikke hatt noen kvalitetsproblemer dog, solid bygget.

 

edit: Har lest bare bra om Bilstein PSS coils, verdt å sjekke ut som alternativ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stivt må jeg vell gjerne regne med at det er, fast bil kan være flott det! Liker dårlig altfor myke biler, men demperene må også dempe, og ikke bare slå, slik det gjør på mitt nåværende sett..

Må på EU asap, men må få handla, montert og godkjent senk før den tid :P

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så kjipt at Bilstein sine sett koster godt over det doble.... Har ingen problem med å betale en slik sum for kvalitet, men akkurat på denne bilen, sååå...

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt på FK i 2 år nå , men så var begge framdemperene fullstendig punktert. Kun brukt bilen til normal kjøring med bikkjen og samboern som passasjerer, så ingen hard banekjøring eller lignende her..
Fikk ikke tak i nytt FK sett, så har fått dette nå som jeg holder på å prøve ut:
http://bimmers.no/topic/769573-erfaringer-med-nytt-coiloversett-fra-schmiedmann/

Føles bedre å kjøre på enn FK settet. Litt behageligere demping, og jeg antar det er pågrunn av ett helt annen type fjæroppsett. Kvaliteten virker grei, men vet selvsagt ikke noe mere om dette før jeg har fått testet det over tid.  Ikke fått kjørt mere enn 2 timer med det enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...