Kims E30 325 Skrevet Oktober 10, 2013 Share Skrevet Oktober 10, 2013 heisann noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre får at bilen skal bli litt kvassere har byttet eksos og grenrør men om det noe mer som man kan gjøre selv som ikke er alt for dyrt eller vanskelig å gjøre? Takker for alle svar =)=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortend Skrevet Oktober 11, 2013 Share Skrevet Oktober 11, 2013 heisann noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre får at bilen skal bli litt kvassere har byttet eksos og grenrør men om det noe mer som man kan gjøre selv som ikke er alt for dyrt eller vanskelig å gjøre? Takker for alle svar =)=) Her har du masse muligheter! Powefilter (helst K&N, ikke glem klistremerket) + 15% effektøkning Trimpotte (minst 3") +10% effektøkning Magnet rundt bensinslangen, viktig denne må settes på ETTER filteret, 5% effektøkning Spesial tennpluggkabler (må være røde eller blå) 5% effektøkning Elektrisk tubolader, 25% effektøkning (ikke glem dumpventil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 12, 2013 Share Skrevet Oktober 12, 2013 Her har du masse muligheter! Powefilter (helst K&N, ikke glem klistremerket) + 15% effektøkning Trimpotte (minst 3") +10% effektøkning Magnet rundt bensinslangen, viktig denne må settes på ETTER filteret, 5% effektøkning Spesial tennpluggkabler (må være røde eller blå) 5% effektøkning Elektrisk tubolader, 25% effektøkning (ikke glem dumpventil) Om ikke du ser dette så er det er denne karen ikke seriøs. Fins trimkammer, stempler og veiv, men dette er dyrt!!!! La si du trimmer motoren din, opp til 230 hk, vil dette koste ca 40.ooo vet ikke nyaktige priser men er dyrt å trimme en bmw motor. så enten leser du myyyyye om turbo og fikser det eller så leser du myye om motorbytte til feks m3 og gjør det, eller beholder du bilen orginal og fokuserer på å holde det vedlike, servicer og rust behandling. sent from my microwave using tapatalk Kims E30 325 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 12, 2013 Share Skrevet Oktober 12, 2013 Om ikke du ser dette så er det er denne karen ikke seriøs. Fins trimkammer, stempler og veiv, men dette er dyrt!!!! La si du trimmer motoren din, opp til 230 hk, vil dette koste ca 40.ooo vet ikke nyaktige priser men er dyrt å trimme en bmw motor. så enten leser du myyyyye om turbo og fikser det eller så leser du myye om motorbytte til feks m3 og gjør det, eller beholder du bilen orginal og fokuserer på å holde det vedlike, servicer og rust behandling. Edit trimmkammer kan være en mulighet, 5000 kr for 5hk sent from my microwave using tapatalk sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kims E30 325 Skrevet Oktober 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2013 Om ikke du ser dette så er det er denne karen ikke seriøs. Fins trimkammer, stempler og veiv, men dette er dyrt!!!! La si du trimmer motoren din, opp til 230 hk, vil dette koste ca 40.ooo vet ikke nyaktige priser men er dyrt å trimme en bmw motor. så enten leser du myyyyye om turbo og fikser det eller så leser du myye om motorbytte til feks m3 og gjør det, eller beholder du bilen orginal og fokuserer på å holde det vedlike, servicer og rust behandling. sent from my microwave using tapatalk takker ja skjønnte at det var noe som ikke stemmte der aldri hørt så mye øking av noen av de tingene. og jeg tror jeg kommer til holde bilen mest mulig orginal siden det koster såpass=)=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Oktober 14, 2013 Share Skrevet Oktober 14, 2013 høyere kompresjon, kam med mer løft, grenrør og nytt innsug, så burde du ha noe som dytter ok+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørnar- E30 Skrevet Oktober 15, 2013 Share Skrevet Oktober 15, 2013 Har selv 325 (m20b25) med kvasse kammer, som hjalp bra setter du på et bra grenrør også burde du havne på noe som er akseptabelt, du får rimeli bra moment da Ellers kjøper du 325 eta motor ( m20b27) som er en lavkomp 325 på 2,7 l og hiver på toppen og kammene fra 325en din og fyrer på grenrør så burde du ligge på ihvertfall over 220 hk, men med et utrolig bra moment. Dette er ikke så dyrt, men du må være på let etter en slik motor da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet Oktober 16, 2013 Share Skrevet Oktober 16, 2013 220 hk får du IKKE så lett nei... En bra bygd 2,7 med høy komp, skikkelig kam osv gir i beste fall 200-210 hk. Og det får man ikke med å bare slenge sammen noe greier. Man trenger også tilpassa chip, grenrør, eksos osv. Hadde en Ac Schnitzer motor tidligere, en S3 2,7. Den er det gjort mye med, og den ga 205hk. Og en m20 har ikke "kammer", den har bare en! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Oktober 16, 2013 Share Skrevet Oktober 16, 2013 tror nok i korte trekk kara her sier til deg er ,hvis du skal gjøre noe,riv av toppen,send den til høvling og porting, bytt kam å grenrør, da får du LITT økning Mortend reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Kan hente endel med et bra map og, om du går for datasprut og får fjerna luftmengdemåleren henter du et par hk der og. Har henta 203 hk på original facelift m20b25 uten å ta av toppen, bare kam, eksterne deler og datasprut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Kvasskam, porting og chip/ sprut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboLag Skrevet Oktober 19, 2013 Share Skrevet Oktober 19, 2013 trenger ikke porte m20b25, er ENORME porter i den toppen fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå