Gå til innhold

Importere og registrere veteran - ombygget/modifisert 635 CSI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vurderer å hente en ombygget 635 CSI i Sverige, som blir veteran til neste år.

Står følgende i annonnsen:

"Bilen er registrert som ombyggt fordon via SFRO og er helt gatlegal med turbo og e85, Reggad med 315hk"

Hvordan er det å få skilter på noe slikt, da registrert som veteran. Er kraftig modifisert i motorrum, senket og med store felger. Ellers ser den orginal ut. 

Er dette mulig, eller er det bare å slå fra seg tanken?

• 3 weeks later...
Skrevet

I utgangspunktet skal SVV godta dette hvis alt er godkjent i vognkortet, og bilen skal hentes fra ett EU land!

Fikk greie på dette da jeg skulle hente min 635, og vi snakket litt rundt ang. import.

Saken er den at da har noen andre tatt ansvaret (de myndighetene i det landet du henter bilen fra) for at ting er i orden.

Viktig da at ALT uoriginalt er godkjent i vognkortet, og ikke tuklet noe videre med, da kan du glemme det...

Ville bedt selger om ett vognkortkopi, og tatt turen innom nærmeste vegstasjon og snakket med de

Skrevet

skal man importere en bil så må den vises å alt må man ha papirer på, å så vidt jeg veit skal alle utbedringer i norge enten ha kommet som orginal option eller med tuv papirer,eller annon godkjent dokumentasjon,ergo odsen for at alt av dokumentasjon foreligger på bilen som da er bygd om i sverige hvor de ikke er så kresne på papirer da har man et problem, har en kompis som måtte styre å ordne no jævlig med det der, å det gikk ikke da for å si det sånn.

Skrevet

Loven jeg henviser til er ikke så veldig gammel, den kom i Mai 2012.

Hvis kameraten din hadde problemer etter dette er det egentlig litt rart.

Lovverket finner du her: http://www.lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2012-07-05-817

Bruktimport finner du i §10 3.ledd, som henviser til §9 7.ledd

Bil og tilhenger til bil som er godkjent i annet EØS-land etter dette landets nasjonale regelverk og som importeres uendret til Norge skal ikke underlegges ny kontroll eller krav om ny dokumentasjon av forhold som tidligere er dokumentert og godkjent. 

Men som jeg sier, gå til SVV og snakk med dem.

Du får det nok til skal du se  \:D/ 

Skrevet

ja det er rart det , men han fikk ikke godkjent sin, på lik linje som at det er mange godkjente hjemmelagede cab biler i sverige, men selvom det er veteran så de jeg har vert borti når de har importert en cab som er godkjent laget i sverige har de ikke klart og få ut skilter til de her i landet

Skrevet

men det er jo litt som du sier å,hær med biltilsynet, noen ganger er de lette å ha med å gjøra andre ganger skikkelig pain in the ass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...