Pokie Skrevet Oktober 15, 2013 Skrevet Oktober 15, 2013 Har en 520 fra 98' som jeg har et lite problem med jeg fikk nylig. Under sakte kjøring så blir motoren veldig varm, i følge instrumentpanelet. Men med en gang jeg kommer på hovedveien hvor fartsgrensene er høyere, går da tempen tilbake til der den skal være. Noen som vet hva som feiler bilen?
Alpejohn Skrevet Oktober 15, 2013 Skrevet Oktober 15, 2013 Sjekket slurevifta at den ikke slurer for mye?
Pokie Skrevet Oktober 15, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2013 Sjekket slurevifta at den ikke slurer for mye? Hææ? Har ikke så mye peiling på bil, så forklar den der litt nærmere
Alpejohn Skrevet Oktober 15, 2013 Skrevet Oktober 15, 2013 Radiatorvifta, den er kobla til vannpumpa med en viskosekobling i mellom.Den glipper så vifta slurer når bilen er kald, men når den blir varmere kniper den mer til sånn at vifta blåser mer.Om viskosen er gåen (som ikke er et uvanlig problem) så slurer den selv om motoren blir varm, og da får ikke motoren nok kjøling.Men så fort du kjører blåser det litt ekstra, og nok til at den får tilstrekkelig kjøling. Om du søker på google, etter hvordan og sjekke denne så tror jeg det finst mange guider på dette.
Pokie Skrevet Oktober 15, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2013 Radiatorvifta, den er kobla til vannpumpa med en viskosekobling i mellom. Den glipper så vifta slurer når bilen er kald, men når den blir varmere kniper den mer til sånn at vifta blåser mer. Om viskosen er gåen (som ikke er et uvanlig problem) så slurer den selv om motoren blir varm, og da får ikke motoren nok kjøling. Men så fort du kjører blåser det litt ekstra, og nok til at den får tilstrekkelig kjøling. Om du søker på google, etter hvordan og sjekke denne så tror jeg det finst mange guider på dette. Takk for hjelpen, skal prøve å sjekke dette i morgen
Alpejohn Skrevet Oktober 15, 2013 Skrevet Oktober 15, 2013 Her er en video på hvordan du tester, der er enda flere i "forslagsfeltet" ut i sida der.. Eller du kan få hjelp av denne karen, den er nesten verdt og se uansett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå