henfjel Skrevet Oktober 18, 2013 Share Skrevet Oktober 18, 2013 Hei! Jeg driver og bytter diverse strammere, simringer o.l. på bilen min og så lurte jeg på om det er noen i Hedmark/Oppland som har disse verktøyene eller som eventuelt vet om alternative metoder jeg kan bruke for å holde rett timing på kammene og få av bolten som holder navet til vibrasjonsdemperen på veivakslingen? Jeg hadde vært evig takknemlig hvis noen kunne lånt meg disse fra i morgen til søndag ettermiddag/kveld! Er på Lillehammer men kan fint komme til Hamar, Gjøvik og nærområdene rundt her hvis noen har lyst til å låne meg. Ta kontakt på PM eller sms på 93415326 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimh Skrevet Oktober 19, 2013 Share Skrevet Oktober 19, 2013 bolten til vibrasjonsdemperen kan du ta av enten med en kraftig muttertrekker eller ha en kompis holde på bremsen og ha parkbrems på mens bilen står i gir og du løsner den. vis du bruker låsepinnen til å låse veivakselen og prøver å løsne bolten så vil nok mest sansynelig den knekke. vis du er veldig nøye så trenger du ikke å låse kamene når du skal ha av vanos. men ville nok market alt i tilfele. vis det er enkel vanos så trenger du også verktøye til å "snurre" på den sånt at den kommer av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Oktober 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Den sitter jæææævlig hardt, har holdt på med den i hele dag... Skal prøve å lage noe liknende det BMW-verktøyet i morgen. Nei, prøvde ikke med låsepinnen for den hadde nok knekt ja. Har heldigvis ikke vanos! Skal nok få lage et sånt verktøy som holder kamakslingene også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handsome Skrevet Oktober 19, 2013 Share Skrevet Oktober 19, 2013 Jeg løsnet bolten ved å 'starte' bilen så armen slo i bakken. Løsna etter noen kinninger! Sent from my HTC One using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Oktober 19, 2013 Share Skrevet Oktober 19, 2013 På min s14 dro jeg motoren med til et traktorverksted de to gangene jeg løsna mutteren på veiva...fikk låne trekkeren fra de,men hadde ikke nok luft å rutte med... brukte kortere tid på å ta med motoren en å kødde med armer og mothold.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Oktober 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Har googlet litt rundt og har kommet til den konklusjonen at jeg blir å lage verktøyet som BMW bruker for å holde igjen vibrasjonsdemperen. Så den metoden med å kinne bilen et par ganger, men jeg tar ikke sjansen på det.. Skal nok få has på den i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Oktober 19, 2013 Share Skrevet Oktober 19, 2013 Jeg kjøpte verktøy for å låse kamakslene hos biltema. Det er komplett sett for å overhale vanos, med andre ord alt du trenger for låsing osv. Koster en tusen lapp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Oktober 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2013 BMW3403-2 Crank Securing Bar, homemade edition. Den der + et 1,5 meter langt rør gjorde susen Blir å lage verktøy til kamakslingene neste gang jeg er å skrur på bilen. Ja, så de hadde verktøy på biltema, men jeg har ikke råd til å bruke 1000 kroner på et verktøy jeg mest sannsynlig bare trenger én gang. Og hvertfall ikke når jeg kan lage et selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå