Mariuse34 Skrevet Oktober 20, 2013 Skrevet Oktober 20, 2013 Hei, Tenkte å ta en runde og se om jeg får liv i Webastoen på E39`en. NOen som har noen gode råd til fremgangsmåte. Den er død. Men har ikke vært i bruk på sikkert 3-4 år, så vet liksom ikke hvor jeg begynner feilsøkes, renseprosessen osv. Åpen for alle innspill§!
Mariuse34 Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2013 Ingen som har fikset sin egen Webasto?
Otis Skrevet Oktober 21, 2013 Skrevet Oktober 21, 2013 Første som må gjøres er å ta ut sikringen i 15 sekunder for å nullstille. Så er det å lytte til hva som skjer når du prøver å starte den. Det absolutt beste er jo diagnose, da kan du se i realtime hva som skjer med webasto. Kanskje har du defekt glødeplugg/brennkammer, drivstoff pumpe eller sirkulasjonspumpe. Umulig å gjette seg til. Kanskje du har hul i brennkammeret som jeg hadde, det vises ikke på noen diagnose. Du kan også ha defekt hjerne. Det beste og som oftest det billigste er å bestille ny brukt/overhalt enhet fra tyskland. Det gjorde jeg, helt topp. Dog så kan du kanskje spare noen kroner på å vite nøyaktig hva som er feil, som betyr diagnose.
Mariuse34 Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2013 Da hører jeg med diagnoseduden min om han kan se på det ved anledning! Vet ikke om han har surret så mye med webasto før, hva skal han se etter?
Otis Skrevet Oktober 21, 2013 Skrevet Oktober 21, 2013 Om du bruker INPA, så går du direkte til STH og forsøker en manuell start av webasto. DA kan du se live verdier av alt som den finner på, så tar du derifra. Jeg må gjøre deg oppmerksom på at min webasto påstod at det var defekt glødeplugg/brennkammer, men det var faktisk defekt hjerne.
oajakob Skrevet Oktober 21, 2013 Skrevet Oktober 21, 2013 Er det Thermotop c du har?...e bare å ta den ut, gjøre rent innvendig...ikke noe spes hokuspokus...sjekk sirkulasjonspumpe...prøv den direkte på 12v...se at den snurrer,,,sjekk diesel pumpe...også direkte på 12v ta den av.....koble til to ledn.touch dem på batteriet...skal klikke i den...om det er feil med din webasto så har jeg en flunke ny (aldri vært brukt, kjøpt på GS) liggende som du kan få kjøpe for en fornuftig penge....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå