golf325turbo Skrevet November 8, 2013 Forfatter Skrevet November 8, 2013 Takker for svar, skal sjekke opp i det Fant ut av at topp-pakkninga er like hel! Var vannpumpa som ikke er helt frisk og det var bare rustvann
golf325turbo Skrevet November 11, 2013 Forfatter Skrevet November 11, 2013 Heisann Har et spørsmål, jeg bruker jo progressiv bensintrykks regulator ( 1:1 ) og denne følger jo vacum/trykk for å spe på med bensin når motoren får trykk! På vacumslangen til bensintrykks regulatoren så er også dump, trykk måler og bremsekraft forsterker ! Kan dette være noe av problemet men at bilen ikke går helt som den skal? Ville jo tro at alt det andre stjelte mye av trykket ? Skal ut og prøve etterpå Kommer med en bilde update senere i kveld
golf325turbo Skrevet November 11, 2013 Forfatter Skrevet November 11, 2013 en liten update fått orden på vacum slangene, men ikke fått prøvd enda siden bilen er tom for strøm har byggd om en orginal fuelrail med an8 inn og an6 retur fikk også laget til 90 graders bendet til innsuget med en an10 kobling som er limt med 2 komponent lim og mutter på baksiden alt på plass sveiset inn muttere til lambdaene en liten video av motoren på tomgang og turtallsperre sinnsykt tøff lyd syntes jeg, klikk på bilde for å se video bilde: har også endel burnout videoer og litt herjing, skal få lagt ut etterhvert har også fått tak i 4puck sinter clutch og sach trykkplate (618) så nå blir det snart montert sammen med 3L zf kassa har også K-sport coilovers liggende nå som også skal på bilen ! en kompis av meg har kjøpt seg en e36 banebil, gammle bilen til mossel er nylig benka til 690 hjulhester og langt over 800nm denne må byttes clutch på siden den er utslitt ! kommer med ny update så fort det er gjort mer
golf325turbo Skrevet Mars 10, 2014 Forfatter Skrevet Mars 10, 2014 har ikke vært inne her på lenge! men har skjedd myye med bilen, så tenkte å slenge inn en update for de som vil se! rett før jul så fant jeg ut av at jeg ville bygge ny motor og pusse opp motor rom og motor er godt i gang og motor er nesten ferdig venter på noen pakninger og div til motoren før den er helt ferdig! kan skrive spec lista så langt da - m50b25 uten vanos- hpo smidde 135mm råder- vanos stempler med nye stempel ringer- arp på hele bunndel og nye lagre- dobble innsugs kammer- toppmontert turbo grenrør- precision SC61 turbo (630hp rated)- 44mm ksr wastegate- 50mm dump turbosmart- s50 oljefilterhus med an8 slanger til oljekjøler- nuke fuelrail- aeromotive btr- 600x300x76 intercooler- ny vannpumpe- race termostat (65 grader)- cooper ring pakkning- arp 2000 topp bolter- vacum stasjon- prosport bredbånds lambda- kdfi pnp 1.3v sprut- bcpr7es plugger- simens deka 870cc dyser- 3" eksos fra turbo med simons potter- fuelcell- catch tank til bensin- bosch 044 pumpe til mating og 2 044 til motor- ksr bensin filter- 3l zf girkasse- hjemmelaget giroverføring- m20 lettet svinghjul og starter- 4puck ppf sinter og spec trykkplate (650nm)- vag cop 115r coiler- oljecatchtank med 2 an8 slanger fra toppdeksel blir også kjøpt nytt sprut nå før mapping! står mellom vipec v44 eller SM4 legger ut litt bilder også bildene ligger i cirka rekkefølge! kommer med update igjen når jeg har fått gjort mer satser på 500whp på e85 nå
golf325turbo Skrevet Mars 10, 2014 Forfatter Skrevet Mars 10, 2014 Morro at noen vil følge med skjer ting hele tiden på prosjektet nå som jeg er i jobb igjen
ZhilleN Skrevet Mars 10, 2014 Skrevet Mars 10, 2014 Må følge med her ja! spent på hva denne vil gi nå
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 11, 2014 Skrevet Mars 11, 2014 Har et spørsmål, jeg bruker jo progressiv bensintrykks regulator ( 1:1 ) og denne følger jo vacum/trykk for å spe på med bensin når motoren får trykk! Bare til info så er ikke dette en såkalla progresiv regulator. En progresiv regulator har "utveksling" 1:1,4 feks. Da vil bensintrykket øke med 1,4 bar pr kilo ladetrykk. Alle innsprøytningsmotorer har bensin regulatorer for å ha et konstant forhold mellom bensintrykk og manifoldtrykk. Dette har med dødtider på dysene å gjøre, sammt at de gir en jevn mengde ved forksjellige trykk/åpningstider. (Dette er grunnen til at det ikke er lurt med progresive regulatorer, men de funker som en nødløsning for å tyne ut mer av dysene. Et anna minus med progresive er at bensintrykket øker mere, og dermed gir bensinpumpene mindre flow og de jobber hardere) Ser at du lurer på datasprut, eg lager til Plug and play løsninger hvis du er intresert. Bare ta kontakt på PM.
golf325turbo Skrevet Mars 11, 2014 Forfatter Skrevet Mars 11, 2014 Er veldig spent selv! har fått vite at med 135mm råder og vanos stempler så får jeg ca 8, 0-1 i comp! Vet ikke helt om dette stemmer Els tuning: takk for info, veldig greit å vite Pris på pnp sprut til min motor da?
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Mars 11, 2014 Skrevet Mars 11, 2014 Vipec har kommet med ny serie som heter "i44". Er støtte for endel nye funksjoner, blant annet: OBD2 (kan bruke OBD scannere til å vise data fra hjernen) , programerbar canbus (til nyere dashbord etc) , bedre logging, banskesensorstøtte på i44og noe til.Priser:Vipec i44: kun ecun: 12900krledningsnett: 0,5m 400krPlug and play adapter: 1200kr. Må ha en orginalhjerne i innbytte. Til sammen: 14500kr. Er da kun å bytte hjerne. Litt bilder av adaptere på FB sida vår: https://www.facebook.com/pages/ELS-Tuning/289577384506124?fref=ts Har til tider brukte ECUr på lager, da kan det fikses billigere.
golf325turbo Skrevet Mars 17, 2014 Forfatter Skrevet Mars 17, 2014 da er motoren nesten ferdig! så da er det bare å få lakkert motor rommet før motoren kan i bilen igjen slenger ut noen bilder ! alle pakkninger og skruer er nye! mye av skruene et byttet ut til umbraco som er svarte! ser litt freshere ut turbina10 reagerte på dette 1
Bakken92 Skrevet Mars 18, 2014 Skrevet Mars 18, 2014 Fint prosjekt;-) de veiv og rådelagerene du kjøpte, er de forsterket? og hvor kjøpte du dem?
golf325turbo Skrevet Mars 18, 2014 Forfatter Skrevet Mars 18, 2014 Fint prosjekt;-) de veiv og rådelagerene du kjøpte, er de forsterket? og hvor kjøpte du dem? Takk for det Dem er kjøpt på ksr.no om de er forsterket eller ikke vet jeg ikke !
turbina10 Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 Tøft ! Hvor mye har det kosta deg hittil ? golf325turbo reagerte på dette 1
golf325turbo Skrevet Mars 23, 2014 Forfatter Skrevet Mars 23, 2014 Tøft ! Hvor mye har det kosta deg hittil ? Har ikke tenkt så mye på hva det har kostet, har gort litt og litt etter som pengene strekker til men begynner å bli noen tusen nå ! Hehe turbina10 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå