Gå til innhold

stoppe/bremse ned rustdannelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har litt overflaterust på fremdører begge sider og alle fire skjermene på bilen min.

Planen var å levere den inn å få den pusset ned og lakkert igjen, men dette hat jeg desverre ikke råd til før etter vinteren.

Derfor er jeg litt bekymret for at veisalt kommer til å spise opp dører og skjermer på et blunk!

Finnes det noe jeg kan spraye over for å beskytte bart metall eller rust fra å spre seg? Håpet at jeg kunne pusse bort løsrusten, spraye over noe middel og lakkere kjapt med sprayboks i samme farge som bilen...

Og hvor får jeg evt kjøpt lakk som matcher bilens rødfarge?

Skrevet

beste man kan gjøre hvis det er en midlertidig løsning, er og SLIPE ned til metallet og ha på en skikkelig god grunning,no ala oljebasert maling som er beregna for det,så evnt kjøpe en org lakkstift å bare flekke over for at det skal se sånn høvlig ok ut

Skrevet

Bruker man på oljebasert får man lett store problemer dersom man skal ta det igjen med tynnerbaserte produkter som går ned og løser opp det oljebaserte.

Slip bort det du klarer med smregel, rustmelk/rustomvandler + vannbasert lakk på boks og 2k klarlakk på boks. (ca 600,- for alt) (igjen jeg anbefaler virkelig ikke noe 1komponent biltema  o.l greier dersom du har planer om å ta det igjen til våren, det er så lett at man får reaksjoner med ny lakk)

Ikke gå i fella med å spare 200,- kroner, bruk kvalitetsprodukt og spar deg mange timer (og dersom du skal la noen andre ta det igjen penger) til våren.

Skrevet

Hørtes greit ut! :)

Vet du hvor jeg får kjøpt alt det du nettopp listet opp? Evt. Linker til nettbutikker?

http://www.odegard-lakk.no/

Dem leverer til butikken jeg handler ifra, så bare godt å si om dem. Send dem en e-post, så ordner dem deg ei liste. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...