Kattlikzm Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Kjøpte en scorpion eksos fra koed som nå er til salgs for 4000 (nypris er 4200 ish). Lurer på om de har en form for angrerett slik at jeg kan levere tilbake bakpotten og heller kjøpe noe annet? Får ingen svar på chat med Fredrik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Når jeg har bestilt deler feil tidligere, har det aldri vært noe problem å returnere de. Send de en mail, så får du nok svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2013 Mailen er info@koed.no? håper virkelig dem er villig til å hjelpe meg her. Er fast kunde hos dem med bare god erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Oktober 24, 2013 Share Skrevet Oktober 24, 2013 Eventuelt bare ta en telefon til de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2013 Fikk snakket med dem. får ikke bytta den når den har blitt brukt. Da er det bare å ha den i en stund før jeg selger den da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 25, 2013 Share Skrevet Oktober 25, 2013 På generelt grunnlag kan man si at man har 14 dagers angrerett (jf. Angrerettloven) ved fjernsalg (internett, telefon, dørsalg, messesalg etc.), men det forutsettes naturligvis at varen er ubrukt og leveres tilbake i samme forfatning som da man mottok den. Kjøper må dekke returkostnader og prosessen rundt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2013 På generelt grunnlag kan man si at man har 14 dagers angrerett (jf. Angrerettloven) ved fjernsalg (internett, telefon, dørsalg, messesalg etc.), men det forutsettes naturligvis at varen er ubrukt og leveres tilbake i samme forfatning som da man mottok den. Kjøper må dekke returkostnader og prosessen rundt dette. Det er jeg klar over men problemet er at jeg har brukt varen Har ihvertfall lagt ut varen til salgs. http://bimmers.no/classifieds/item/429-scorpion-bakpotte-325i328i/ Er ingen feil eller skader, er bare det at jeg ikke orker et slikt anlegg i Oslo. Pleier som regel å kjøre mest etter midnatt. Litt dumt å vekke absolutt alle som sover Begynner å vende meg til anlegget nå . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 26, 2013 Share Skrevet Oktober 26, 2013 Riktig. Det var kun ment som et supplement. Når en vare er prøvd vil alle rettigheter i forhold til retur/angrerett frafalles i sin helhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Oktober 27, 2013 Share Skrevet Oktober 27, 2013 Riktig. Det var kun ment som et supplement. Når en vare er prøvd vil alle rettigheter i forhold til retur/angrerett frafalles i sin helhet. Det er feil. Om man returnerer et produkt på angrerett er kravet kun at det skal være i tilnærmet lik stand som ved kjøpstidspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 27, 2013 Share Skrevet Oktober 27, 2013 Har du lest det du skrev? Angrerettloven (herunder angrl.) §12 (1) a) sier følgende: "Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbukerens side". Hvilket vil si at varen skal leveres tilbake i tilnærmet samme stand. Et eksosanlegg som både er prøvemontert (med påfølgende bruksmerker (merker etter eksosklemmer, sveis etc.)) og brukt defineres helt klart ikke som tilnærmet samme stand. Det gjør heller ikke en kjøkkenmaskin som har kvernet kjøttdeig. Eller for den saks skyld et dataprogram hvor forseglingen er brutt (angrl. §12 (2)). Dette må uansett ses på i sammenheng (en ripe på et eksosanlegg vil f.eks ikke ha noe av betydning, men en ripe i TV-skjermen har definitivt dette) og følger av rettpraksis for øvrig. Jeg kan forstå at min setning kunne virke noe vag, men som en hovedregel er dette tilfellet. Som i "prøvd" mener jeg helt klart å ha brukt maskinen/tingen/delen, for så å returnere. Dvs. når et produkt som kun er "prøvd" fremstår som et brukt produkt. AndreTheGiant reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå