Super1 Skrevet Oktober 25, 2013 Skrevet Oktober 25, 2013 Hei Idag begynte oljelampen plutselig å blinke igjen! Det var slik... den slukna med en gang jeg hadde bilen i gir og clutchen ut... og når bilen stå i fri så begynte lampa å lyset igjen, itillegg til speedmeter-pilen som vandra frem og tilbake veldig unormalt (turtallet) Akkurat da jeg skulle parkere bilen så merket jeg at det var litt hard å svinge. Så tenkte jeg det kunne være servoolje, for motorolje var på normal nivå. Kan det være servoolja som er blitt tom og trenger å fylles opp eller kan det være annet gærnt? evt hvilken servoolje er det bilen min? 316i 2000 modell.
Super1 Skrevet Oktober 25, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2013 Sjekket servo og den så normalt ut på nivå Prøvde å sjekke under om det var noe lekkasje, men så ikke noe tegn til det..Hører ulyd fra undersiden bak(kanskje eksosanlegget) Har kjølevæske-lekkasje bare men det er jo foran i motorrommet og jeg sørger for å fylle opp når den går tom etter 3 uker ca. Tror ekspansjonstanken som må byttes, men det skal vel ikke ha noe å si for ulyd-problemet ? Kjørte nå i kveld igjen en tur men nå lyste ikke oljelampa, hørte kun lyd i 1.-2. gir. Turtallviseren dundrer opp og ned hele tiden nå :/
lassew93 Skrevet Oktober 29, 2013 Skrevet Oktober 29, 2013 Sjekket servo og den så normalt ut på nivå Prøvde å sjekke under om det var noe lekkasje, men så ikke noe tegn til det..Hører ulyd fra undersiden bak(kanskje eksosanlegget) Har kjølevæske-lekkasje bare men det er jo foran i motorrommet og jeg sørger for å fylle opp når den går tom etter 3 uker ca. Tror ekspansjonstanken som må byttes, men det skal vel ikke ha noe å si for ulyd-problemet ? Kjørte nå i kveld igjen en tur men nå lyste ikke oljelampa, hørte kun lyd i 1.-2. gir. Turtallviseren dundrer opp og ned hele tiden nå :/ Ulyden KAN være noe annet, og oljelyset kan være at bunnsensoren er gåen og trenger å byttes.
Super1 Skrevet Oktober 29, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2013 Ulyden hørtes ut som om det var noe som var løst eller småstein som var kommet inn i bak eller annet drit. Nå er den også borte og oljelampe lyser heller ikke. Bilen kjører normalt men turtall Pilen går unormalt opp og ned mellom 500 og 1500 på tomgang. Betyr det at den fusker?
Bellen Skrevet Oktober 29, 2013 Skrevet Oktober 29, 2013 Går turtallet på motoren også opp og ned mellom 500 og 1500 rpm, eller er det bare turtelleren som fusker?
Super1 Skrevet Oktober 29, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2013 Det er turtelleren...eller litt usikker på hva du mener med turtallet på motor. Den flyr opp og ned på tomgang. Merker da at bilen eller først og fremst girspaken også vibrerer noe kraftig.
BenM9W3 Skrevet Januar 14, 2014 Skrevet Januar 14, 2014 Hei, ser at dette er en litt gammel tråd, men jeg prøver Har hatt det samme problemet. Turtallet går ned til 500 rpm, girkassa rister, bilen rister og oljelampa kommer på (blinker).. Fikk fiksa problemet ved å erstatte den fremre (Bank 1) lambdasonden (oksygen sensoren) Men kan også være mulig at du suger inn falskluft da dette gir de samme symptomene. Håper dette hjelper
Sargath Skrevet Januar 14, 2014 Skrevet Januar 14, 2014 Bumper denne med et anna spørsmå i nesten samme kategori: Min oljelampe starter å lyse etter ca 10 sekunder +/- etter jeg starter bilen, og den lyser i ca 10 sekunder før den automatisk slukker seg selv. Noen som vet hvorfor? Takk!
Thundercoil Skrevet Januar 14, 2014 Skrevet Januar 14, 2014 Les her du http://bimmers.no/topic/776478-oljelampe-p%C3%A5-e46-kommer-av-og-til/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå