Gå til innhold

Min første BMW


big-p
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nå en firmabil BMW 316d touring (E91) hvor leasingtiden utløper om ca. 1 år. Av diverse grunner er jeg redd det ikke blir mulig med en likedan til neste leasingperiode, så da må jeg kanskje gå til innkjøp av en privatbil og motta kjøregodtgjørelse. Drømmer selvsagt da om en ny 3-serie touring (F31).

 

Ettersom jeg har aldri eid/kjøp bil selv har jeg et par spørsmål ang. dette. Jeg vil anta at jeg ikke får den billigste forsikringa...

 

1) Hvor/hvem bør jeg kontakte for gode tilbud på F31 ? 

2) Er import noe som lønner seg? For eks. kjøp i Sverige. Hvordan blir dette med nybilgaranti?

3) Leasing å anbefale? Eksempel: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44518392

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uansett valgt en norsk bil som er levert med 5 år garanti da importbiler ikke har denne fordelen. Dessuten er NOK svak for tiden og gjør at import i mer eller mindre grad ikke lønner seg.

 

Ang leasing er det et alternativ jeg selv har vurdert for å slippe å binne opp før mye kapital samt at det fjerner "uroen" med verditap ved et evt. salg. Derimot er det veldig dyrt å lease en godt utstyrt bil og at mva må betales på leien og årsavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

OK, takk for svar. 

 

Ser det ligger godt utstyrte 5-serier sedan til rundt 350 000 kr som tilsvarer ca 5-6000 kr i måneden.

 

Hvis det blir kjøp i stedet for firmabil, tenker jeg å kjøpe en demobil for eks. 2012 BMW 3-serie kjørt 30 000 km. God deal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...