Sjøbuse Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Har fått ert merkelig problem. Setter både høyre og venstre sone på 32 grader og full vifte. De høyre dysene blåser varmt. De venstre blåser litt lunkent. Dette er med det lille hjulet mellom dysene på rød. Setter jeg hjulet mellom dysene på blå så blåser det kaldt på begge sider. Noen som vet hva feilen kan være?
Otis Skrevet Oktober 28, 2013 Skrevet Oktober 28, 2013 Det er vel en varme ventil på venstre siden som ikke skifter helt over da?
Sjøbuse Skrevet Oktober 29, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2013 Spjeldet på det lille skruhjulet mellom dysene da? For alt av det digitale virker som det skal. Hvertfal så ser det ut for meg som feilen må være det hjult. Men hvor er det spjeldet hen? Langt unna skru hjulet? Mye og demontere for og komme til? Motor temp er hvertfal helt normal. Er der den alltid har vært.
Otis Skrevet Oktober 29, 2013 Skrevet Oktober 29, 2013 Nja, spjeldet er styrer vel 2 ventiler elektrisk? 110 grader var mer enn hva jeg trodde den ville være på.
Sjøbuse Skrevet Oktober 29, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2013 Ok. Vet du om noe måte å fikse dette? Må dashen ut? Vet ikke hvor tempen måles. Men går somregel til 109. så går den opp og ned rundt der. Høyeste jeg har sett er 110.
Otis Skrevet Oktober 29, 2013 Skrevet Oktober 29, 2013 Nei, jeg vet ikke noe mer egentlig. Men om du ser på WDS så finner du nok fort ut noe. Har du WDS? Tempen på motoren var høy ja, men den skal sikkert være der
Sjøbuse Skrevet Oktober 30, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2013 WDS? 728'n lå vel på rundt 100. Og en M62B44 til en her inne lå vel på 105. Så sikkert bra med 109 på M62tüB44
Otis Skrevet Oktober 30, 2013 Skrevet Oktober 30, 2013 WDS er koblingsskjema for mange BMW. https://docs.google.com/file/d/0B-5KtFtiv6tFQmdDUWZUREFxaEk/edit?usp=drive_web
Otis Skrevet Oktober 30, 2013 Skrevet Oktober 30, 2013 Det eneste jeg ser i WDS er at det mulig er feil på en motor på venstre siden. Det står at motorene må settes i rett posisjon ved montering for så å "kodes", så kanskje noe har feilet i bevegelsesområdet til motoren. Men har du tatt en diagnose? Kanskje det er mulig å få noe test funksjoner inne på IHKA med PC.
Sjøbuse Skrevet Oktober 30, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2013 Ikke fåt opp noe på diagnose. Men har ikke sjekket akuratt dette heller da. Jeg får prøve en diagnose. Edit: Heating and airconditioning (IHL) Contains 1 fault. 0045 auxiliary water pump. Syns det er rart om dette påvirker bare den ene sia.
RS-Heggem Skrevet Oktober 30, 2013 Skrevet Oktober 30, 2013 Sjekk denne. Kjent feil, og ingen demontering innvendig behøves. http://bimmers.no/topic/652005-diy-e36e39-rens-av-varmeventil/ Julianv reagerte på dette 1
Hemidog Skrevet Oktober 30, 2013 Skrevet Oktober 30, 2013 http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1764260-D-I-Y-Heater-Control-Valve-Replace-%29 Har selv byttet ventil, og det gjorde stor forskjell.
Otis Skrevet Oktober 30, 2013 Skrevet Oktober 30, 2013 Synes det er rart at den ventilen skal gjøre forskjell på dysene midt på dashbordet og dysene over og under dashbordet? Det er jo ikke logiskt.
Sjøbuse Skrevet Oktober 30, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2013 Om jeg setter høyre og venstre sone på 32 grader og dett lille hjulet opp på rød slik som bildet her. Så kommer det varmt fra dysen til høyre på bildet. Og litt varmt fra den venstre. Mye kaldere enn høyre dysen. Rart om pumper og slikt skal ha noe og si da. Sålenge det kommer varme som bare det. Så er det ikke noe feil på varmen. Må være no feil med blanding av kaldt og varmt på venstre side i forbindelse med det skru hjulet vel? Om den ikke stenger for kald luft eller noe?
Otis Skrevet Oktober 30, 2013 Skrevet Oktober 30, 2013 Ja, det er det jeg mener også. Men hvordan er det på dysene mot vinduet da? De som er integrert i dørene, om du har det på e38? Har de samme problem? Du bestemmer jo temp på alle dysene i samme høyde med det lille hjulet i midten. Så de skal være uavhengig av klima anlegget, forutenom luftstrøm da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå