Gå til innhold

Varmeaperat E38 740. Problem med forskjellig varme Høyre/venstre


Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått ert merkelig problem. Setter både høyre og venstre sone på 32 grader og full vifte. De høyre dysene blåser varmt. De venstre blåser litt lunkent. Dette er med det lille hjulet mellom dysene på rød.

 

Setter jeg hjulet mellom dysene på blå så blåser det kaldt på begge sider.

 

Noen som vet hva feilen kan være?

post-49693-0-00260400-1382966984_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spjeldet på det lille skruhjulet mellom dysene da?

 

For alt av det digitale virker som det skal. Hvertfal så ser det ut for meg som feilen må være det hjult.

Men hvor er det spjeldet hen? Langt unna skru hjulet? Mye og demontere for og komme til?

 

Motor temp er hvertfal helt normal. Er der den alltid har vært.

 

post-49693-0-87968600-1383062162_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg ser i WDS er at det mulig er feil på en motor på venstre siden. Det står at motorene må settes i rett posisjon ved montering for så å "kodes", så kanskje noe har feilet i bevegelsesområdet til motoren.

Men har du tatt en diagnose? Kanskje det er mulig å få noe test funksjoner inne på IHKA med PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fåt opp noe på diagnose. Men har ikke sjekket akuratt dette heller da. Jeg får prøve en diagnose.

Edit:

Heating and airconditioning (IHL)

Contains 1 fault.

0045 auxiliary water pump.

Syns det er rart om dette påvirker bare den ene sia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg setter høyre og venstre sone på 32 grader og dett lille hjulet opp på rød slik som bildet her.

post-49693-0-96963800-1383147180_thumb.j

Så kommer det varmt fra dysen til høyre på bildet. Og litt varmt fra den venstre.

Mye kaldere enn høyre dysen.

Rart om pumper og slikt skal ha noe og si da. Sålenge det kommer varme som bare det. Så er det ikke noe feil på varmen. Må være no feil med blanding av kaldt og varmt på venstre side i forbindelse med det skru hjulet vel?

Om den ikke stenger for kald luft eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg mener også. Men hvordan er det på dysene mot vinduet da? De som er integrert i dørene, om du har det på e38?

Har de samme problem?

Du bestemmer jo temp på alle dysene i samme høyde med det lille hjulet i midten. Så de skal være uavhengig av klima anlegget, forutenom luftstrøm da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...