Gå til innhold

dama vil ha lyd. Aux, iphone. 99 E46


Anbefalte innlegg

har akkurat kjøpt meg en 99' bmw e46 og her er det da orginalt anlegg med cd spiller, dama vil ha aux tilgang samt iphone tilgang. og jeg er ikke en veldig dyktig person innenfor det med bilstereo og lyd, jeg gjorde det i russetia, men da bare bytta vi stereo. jeg tittet på dette og begynte og klø meg selv i bakhuet. men jeg vil helst gjøre det selv for og spare penger. jeg har lest noe om Dynavin men er usikker på hva dette er og hva jeg evt. må kjøpe og gå frem.. hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det flere muligheter. Du kan sette inn en ramme slik at du kan bruke alle slags 1 DIN spillere (vanlige) eller du kan kjøpe en 2 DIN spiller, disse kommer i flere varianter og kvaliteter. Har du noen andre "krav" enn aux og Iphone? For det får du med de fleste alternativene. Hvor mye har du tenkt å legge i spiller? Vil/må du ha skjerm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynavin er like "kinajalla" som det andre, den har bare fått mye mer aksept i markedet. En kopisak til en brøkdel av prisen vil stort sett gjøre jobben like bra.

andreaskarm her inne hadde en som het Enco i sin bil, og den fungerte utmerket. Link til tråden hans her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke negativ til Ebay, bare til de billige spillerne på Ebay... Ja jeg vet de selger Dynavin på ebay også, men der koster det mer enn det smaker.. ;)

Kontakt Jeff fra E46fanatics vis man vil ha god pris på en Dynavin!

 

Og awt: Dynavin er flere hakk bedre enn det billige skvipet på Ebay. Ja det er nesten samme spiller, men Dynavin har litt kraftigere hardware og ufattelig mye bedre software. De billige ser ut som en internett-side fra 90-tallet.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye blir smakssak, men med tanke på prisforskjellen synes jeg ikke den er så fantastisk mye bedre. :) Såvidt jeg har fått med meg er de heller ikke fri for problemer, og det er vel dette som er grunnen til at flere har sluttet å selge de også.

Uansett så bør vel ikke jeg uttale meg om slikt, da jeg mye heller hadde montert original skjerm fra nitten-pil-og-bue om jeg skulle gjort dette i en e46 (noe jeg forøvrig har gjort også, men da fantes ikke Dynavin & co). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi igrunn helt enige.. :) Heller en pen original skjerm enn kina-skvip.

Hadde forøvrig heller satt inn en pen 1DIN-spiller før jeg hadde styrt på med Kina-skvip. Dog ser det ut som Dynavin leverer en fin "pakke" til rimelig pris (Du får stor skjerm, BT, USB, Iphone/Ipod, AUX og SD-kort) Samt du kan også få de med Android med grei lagringsplass og dermed mulighet for spotify med offline-lister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan du bare beholde originalspilleren og koble til en dension boks :) http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11663&katid=1273&id=

Da får du AUX eller iPod/iPhone tilkobling, samt USB.

 

Det finnes også en modell med bluetooth. Anbefaler sistnevnte. Fruen ble meget fornøyd med denne løsningen i sin E39 :)

 

Hmm den så interessant ut, hvordan er denne koblet til på original spilleren egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på anbefalingen av en Dension-boks. Har en GT Lite BT i min E46, altså med bluetooth og synes det fungerer overraskende bra. Veldig fornøyd med handsfreeløsningen og synes lydstreaming fra mobil over bluetooth har god kvalitet. Men så ønsket jeg veldig å beholde originalanlegget da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...