lovilov Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 Hei... Sliter med vibrasjon bak i bilen min,,en 2004 mod 320da... Kommer ca på litt under 2000 o/min,,ny gummi på gir kasse oppheng og ingen slakke på mellom aksel oppheng. Er heller ingen slakker i foringer bakstilling.. Kan det være krysse på diff evt lager inne i diffen??? Noen som har hatt lignede problem?? Håper på noen tips.. På forhånd takk:)
Otis Skrevet November 1, 2013 Skrevet November 1, 2013 Det er noen her inne som har hatt dette problemet og da har det vært converter i girkassen. Men har du bare vibrasjoner på tomgang eller bare under kjøring? Jeg kom på nå at det var en kar som hadde lignende problemer, og der var det dårlig ledningsnett til en av dysene som gjorde at den fikk feiltenning. Den kan også være tunet, noen har hatt det å.
kentha320dat Skrevet November 9, 2013 Skrevet November 9, 2013 Kan du utdype "duringen"? er den konstant eller forsvinner den ved pådrag eller slakk på gassen. merker du noe vandring på turtalsnålen når duringen oppstår?
lovilov Skrevet November 13, 2013 Forfatter Skrevet November 13, 2013 Er vibrasjon i hele bilen,,ca litt under 2000 o/min ved vanlig kjøring.. Kanskje litt mer når bilen tar i litt,,kommer bort ved å gi litt gass så kassen girer ned å får litt mer turtall.. Men som han øverst sa,,så vibrerer den på tomgang til tider.. Har ikke tenkt over det før nå.. Vet ikke helt hvordan jeg skal utdype,,trodde det va fra bak i bilen.. Men begynner å bli litt usikker på det.. Håper på et svar:) er et irriterende problem..
lovilov Skrevet November 13, 2013 Forfatter Skrevet November 13, 2013 Kentha320dat,,har ikke tenk over det me turtalle
kentha320dat Skrevet November 14, 2013 Skrevet November 14, 2013 Ukjent for meg at man har konstant during i bilen ved tomgang og helt opp til 2000 omdreininger ved defekt konverter, så da ble jeg usikker på om det kan være den som er defekt. Siden bilen din ikke er tunet/chippet så ble jeg enda mere i tvil. Er mer vanlig at konverter ryker ved chipping/tuning på denne modellen. Ikke registrert så mange slike havari på originale biler. Diagnose? kan være så mangt. Håper du finner ut av det
lovilov Skrevet November 14, 2013 Forfatter Skrevet November 14, 2013 Er ikke konstant during,bare på tomgang av å til.. Åsså ved ca litt under 2000 o/min ved kjøring.. Får sikkert ta diagnose:)
Otis Skrevet November 14, 2013 Skrevet November 14, 2013 Så om du står i ro med bilen og ruser den til ca 2000 omdr. så får du vibrasjoner bak i bilen? Er bilen i nøytral da eller park?
lovilov Skrevet November 14, 2013 Forfatter Skrevet November 14, 2013 Er bare på tomgang ja,,ikke når jeg ruser.. Ved kjøring det vibrerer ved ca 2000.. Har blitt litt usikker om det egentlig det er bak d kommer fra.. Etter at du/dere snakket om convertern,,mulig jeg blir lurt av forplantning av duringa..
Otis Skrevet November 14, 2013 Skrevet November 14, 2013 Tror ikke det er converter når det er på tomgang. Da er ikke converter i bruk. Enn om det er motorfester?
lovilov Skrevet November 15, 2013 Forfatter Skrevet November 15, 2013 Jeg får sjekke litt,,byttet noen gummi foringer på gearkasse fester.. De var helt gåen,,men ble ikke noe bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå