Henryk Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 Etter noen dager med kraftig vær og mye regn har jeg bemerket at jeg har hatt mye fukt inni bilen. Dvs, at gulvteppet bak har vært vått. Har fått opp dette og fått bort det meste. Men her var det utrolig mye vann.. Har ikke noen formening om hvor dette kommer fra, står rett og slett og bare klør meg i hue.. Har sjekket at dørene ikke lekker, noe di ikke gjør. Noen som har forslag til hvor dette kan ha kommet inn? Så jeg slipper at samme problem oppstår igjen..
Kattlikzm Skrevet Oktober 31, 2013 Skrevet Oktober 31, 2013 Sliter nøyaktig med det samme problemet, men på en e36 sedan med takluke. har fått anbefalt å tette igjen fuktsperren med sikaflex. Har kjøpt inn alt, mangler bare å sette av tid (skal prøve å få det tett den førstkommende søndag). Om du har takluke kan du prøve å blåse med kompressor luft ned i hølene for å fjerne evt møkk i rørene. har hørt at det skal fungere . Edit: http://bimmers.no/topic/772576-v%C3%A5tt-bagasjerom-under-matter-e36/ Du kan lese mer der ^. Det er linken til tråden jeg startet for et par dager siden! Lykke til!
Henryk Skrevet November 1, 2013 Forfatter Skrevet November 1, 2013 Takk for svar. Har ikke takluke på bilen heller Får forske litt videre på det
Kattlikzm Skrevet November 1, 2013 Skrevet November 1, 2013 Kan gi deg en tilbakemelding når jeg får fikset lekkasjen i bilen min!
jojr Skrevet November 1, 2013 Skrevet November 1, 2013 Har vel hatt det på alle mine E39 å på alle var det litt tette avløp i dører samt at den foringen som sitter rund døren innenfor interiør platen ikke sitter ordenlig på. å dette vannet sprer seg helt frem i bilen, selv om det kommer inn bakdøren, den enkleste måten å finne ut hvilken dør du skal begynne med er å se på lampen som sitter i underkant av dør når den åpnes, er det mye dritt inni og rundt den så som regel den døren som ikke er tett, Jeg hadde vann inni bak, men hele teppet i bilen er jo skumplast som suger til seg vann som svamp. så jeg endte med å ta ut hele teppet å tørke det et par dager
Mikael-B Skrevet November 1, 2013 Skrevet November 1, 2013 Er bare å ta av fuktsperre i alle dørene og aller helst sette inn en ny, eventuelt lime med ny butyl om den er hel og uten rifter. Lekker GARANTERT inn der, selvom det ikke er synlig.
Kattlikzm Skrevet November 1, 2013 Skrevet November 1, 2013 Det svaret hjalp både meg Hvordan tørket du teppet forresten? Med vifte? Eller lot du det stå innendørs? Har du forresten peil på hvordan man tar av teppet i en e36 sedan?
Henryk Skrevet November 5, 2013 Forfatter Skrevet November 5, 2013 Fått tørket opp det meste. Og fuktsperra i døren var løs, så går utifra at problemet lå der og alt vannet kom fra. Men kanalene er fulle av vann. Noen som har forslag til hvordan jeg skal få tømt di?
hsd Skrevet November 5, 2013 Skrevet November 5, 2013 Fått tørket opp det meste. Og fuktsperra i døren var løs, så går utifra at problemet lå der og alt vannet kom fra. Men kanalene er fulle av vann. Noen som har forslag til hvordan jeg skal få tømt di? Ikke vert så mye borte i e39, men di fleste biler har dreneringshull i kanalene. Dersom dem er tett så er det bare å stikke dem opp. Dersom det ikke eksisterer, så borrer du bare 5mm hull i enden, og kjører bilen opp i en liten bakke slik det dreneres. Glem derimot ikke å slipe rent runt hullet og ha på grunning, så har du på litt tectyl, gummipropp og tectyl over det igjen. (propper får du kjøpt på biltema) evt bare la det stå som drenering. Har du fått vann i kanalene bør du derimot la bilen stå en plass med litt temp noen dager slik at dem tørker opp 100% så sprøyter du inn tectyl/owatrol/fluidfilm elns.
Hollabaloo Skrevet November 5, 2013 Skrevet November 5, 2013 Fått tørket opp det meste. Og fuktsperra i døren var løs, så går utifra at problemet lå der og alt vannet kom fra. Men kanalene er fulle av vann. Noen som har forslag til hvordan jeg skal få tømt di? Et forslag: napp ut jekkfestene av gummi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå