Gå til innhold

Wheel speed sensor rear left=ABS føler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

detter er ikke sikkert så du burde fått sjekket det nøye, på e39 så sitter vel kransen på drivakselen , tror jeg, evnt navflensen,husker ikke helt

Skrevet

Denne abs-føleren satt godt, skruen kom ut greit, men å få dratt ut selve føleren etterpå var ikke lett. Noen som har noen tips der? Sprayet på med wd40, dratt og vrikka, med og uten tang, men den vrikker seg ikke :/

Skrevet

desverre , det er ofte demontering av abs føler går "ått skogen" som man sier. kan spraye å prøve å vrikke litt på den for og se om den løsner

Skrevet

Ja, lest om folk som har knekt den, og må deretter borre den ut eller noe, men min er nå fortsatt hel, men vil ikke vrikke på seg, hmm.

Edit: Har ikke noe imot å ødelegge abs-sensoren, da jeg har en ny en som skal på, men litt redd for å ødelegge noe rundt.

Skrevet

sjelden man får ødelagt noe rundt,ofte sitter abs følenerin i en kobber hylse(som er utskiftbar og koster typ 30 kr ) men er kjedelig å borre og herje for å få ut føleren da,

Skrevet

Er vell sjeldnere at de kommer fint ut, enn at de knekker tror jeg :) Jeg borra en haug med små hull rundt hele magneten som er i midten, skrudde en skru inni tilslutt, og trakk shiten ut...

Skrevet

Borret vel 4 hull rundt først, prøvde så å dra den ut med tang, så borret vi opp to av hullene ovenfor hverandre, og da begynte ting å løsne, stakk inn tangen igjen og vrikke og dro og til slutt kom den ut.

Måtte pusse litt for å få på plass den nye, men nå er alt i orden, så får jeg håpe jeg ikke ser noe til abs+asc lampa på en stund.

Men ja, drittjobb uten like :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...