Gå til innhold

Wheel speed sensor rear left=ABS føler?

Nitrius
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte selv fra Ebay, funka ræv... Mulig at den kan fungere bra på noen av de andre hjula, men akkurat på venstre bak blir også farten registrert, som igjen sender signal til speedometeret. 

Stemmer forøvrig at det er en ABS-sensor du får feilmelding om ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay takker. Tenkte å begynne med denne føleren først, men er stygt redd for at dette sikkert er selve ABS enheten som er gåen, har lest litt om det, og den er vist ikke billig heller :P Men krysser fingra på at det bare er denne føleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay takker. Tenkte å begynne med denne føleren først, men er stygt redd for at dette sikkert er selve ABS enheten som er gåen, har lest litt om det, og den er vist ikke billig heller :P Men krysser fingra på at det bare er denne føleren.

Som regel er det bare abs føleren som fusker :P.

Om hele enheten er fucked pleier den å lage "abs bremse lyden (grrrrrrr)" når den føler for det. < det gjorde ihvertfall min før den valgte å ta kvelden. Da snakker vi fort et par tusenlapper i bare abs enheten ;) Men dette er sjeldent. Anbefaler å bytte føleren først, så ser du om problemet er der fortsatt eller ikke.

Og for all del: Ikke gå for noe møkk fra Ebay med mindre det er OEM. Anbefaler å kjøpe original del fra Bavaria/gs/koed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet abs to ganger på samme bil... første gangen var da jeg kjøpte bilen og den andre gangen er for 2 mnd siden. og har ikke hatt problem med den jeg byttet først og heller ikke den jeg byttet sist. ene var h.foran og den siste h.bak. Det er verken 100% ræva eller 100% topp. Ingen deler på bil lever livet ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har lært på den harde måten.. IKKE kjøp elektriske deler til BMW ifra Kina!

Har erfart det selv... Både når det gjelder ABS-føler, og oljenivåsensor i bunnpanna....

Den må du gjerne forklare? Kransen sier meg ingen ting :P

Edit: Ser at GS har en alternativ abs føler også, fra Bosch, det regnes vel med som en uoriginal vare? Eller?

Bosch er veldig godkjent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et delenummer på denne kransen? Blir å bytte føleren imorgen regner jeg med, så da får jeg sett etter om det eventuelt er noe sprekk.

Edit: Må kanskje bytte hele bærebroa bak om denne kransen er skadet da eller? http://gsbildeler.no/bilder/16982 Er det hullet som ene enden av abs-føleren går nedi vi snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...