Nitrius Skrevet November 2, 2013 Share Skrevet November 2, 2013 Har i lengre tid hatt problem med at ASC og ABS lampa lyser, og fått dratt ut feilmeldingen "Wheel speed sensor rear left trigger signal" fra bmw scanner, så tenkte å prøve å bytte den ut. Så det jeg lurer på, denne "wheel speed sensor" blir det samme som denne abs føleren her: Link-GS Bildeler ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Det blir det. Byttet selv min på høyre side bak Kjøp heller fra ebay, fikk min for 150kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Det blir det. Byttet selv min på høyre side bak Kjøp heller fra ebay, fikk min for 150kr Da går den i stykker om noen måneder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Kjøpte selv fra Ebay, funka ræv... Mulig at den kan fungere bra på noen av de andre hjula, men akkurat på venstre bak blir også farten registrert, som igjen sender signal til speedometeret. Stemmer forøvrig at det er en ABS-sensor du får feilmelding om ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet November 3, 2013 Forfatter Share Skrevet November 3, 2013 Okay takker. Tenkte å begynne med denne føleren først, men er stygt redd for at dette sikkert er selve ABS enheten som er gåen, har lest litt om det, og den er vist ikke billig heller Men krysser fingra på at det bare er denne føleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Okay takker. Tenkte å begynne med denne føleren først, men er stygt redd for at dette sikkert er selve ABS enheten som er gåen, har lest litt om det, og den er vist ikke billig heller Men krysser fingra på at det bare er denne føleren. Som regel er det bare abs føleren som fusker . Om hele enheten er fucked pleier den å lage "abs bremse lyden (grrrrrrr)" når den føler for det. < det gjorde ihvertfall min før den valgte å ta kvelden. Da snakker vi fort et par tusenlapper i bare abs enheten Men dette er sjeldent. Anbefaler å bytte føleren først, så ser du om problemet er der fortsatt eller ikke. Og for all del: Ikke gå for noe møkk fra Ebay med mindre det er OEM. Anbefaler å kjøpe original del fra Bavaria/gs/koed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matss Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Skift føleren, problem løst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Super1 Skrevet November 3, 2013 Share Skrevet November 3, 2013 Har byttet abs to ganger på samme bil... første gangen var da jeg kjøpte bilen og den andre gangen er for 2 mnd siden. og har ikke hatt problem med den jeg byttet først og heller ikke den jeg byttet sist. ene var h.foran og den siste h.bak. Det er verken 100% ræva eller 100% topp. Ingen deler på bil lever livet ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet November 4, 2013 Share Skrevet November 4, 2013 En ting jeg har lært på den harde måten.. IKKE kjøp elektriske deler til BMW ifra Kina! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 4, 2013 Share Skrevet November 4, 2013 kan jo være en ide å sjekke kransen også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet November 4, 2013 Forfatter Share Skrevet November 4, 2013 kan jo være en ide å sjekke kransen også Den må du gjerne forklare? Kransen sier meg ingen ting Edit: Ser at GS har en alternativ abs føler også, fra Bosch, det regnes vel med som en uoriginal vare? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemidog Skrevet November 4, 2013 Share Skrevet November 4, 2013 Induksjonsringen som sitter på hjullageret der sensoren leser hastigheten. Den kan også være skadet/tilgriset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet November 4, 2013 Share Skrevet November 4, 2013 En ting jeg har lært på den harde måten.. IKKE kjøp elektriske deler til BMW ifra Kina! Har erfart det selv... Både når det gjelder ABS-føler, og oljenivåsensor i bunnpanna.... Den må du gjerne forklare? Kransen sier meg ingen ting Edit: Ser at GS har en alternativ abs føler også, fra Bosch, det regnes vel med som en uoriginal vare? Eller? Bosch er veldig godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 4, 2013 Share Skrevet November 4, 2013 abs kransen er den kransen som abs føleren ligger inntil, det hender de kan få en sprekk eller sammla seg no gammal moro i hakka, så den leser av feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrius Skrevet November 4, 2013 Forfatter Share Skrevet November 4, 2013 Noen som har et delenummer på denne kransen? Blir å bytte føleren imorgen regner jeg med, så da får jeg sett etter om det eventuelt er noe sprekk. Edit: Må kanskje bytte hele bærebroa bak om denne kransen er skadet da eller? http://gsbildeler.no/bilder/16982 Er det hullet som ene enden av abs-føleren går nedi vi snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå