McQueen92 Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 Hei! Lurer på om noen kan gi meg noen tips om kva som kan vere gale med motoren? Det skjedde plutselig da eg akslererte (hadde ca 80kmt) at den mistet all kraften. på flat mark ville den ikkje meir enn 50kmt. Motoren går helt fint på tomgang men får ikkje ruset den mer enn ca 2500-3000omdr. Den ryker ikkje svart eller hvitt.Dette skjedde dagen etter jeg hadde fjernet katalysatoren, veit ikkje om det har noe å si. Har hatt diagnose på motoren, men den viser ingenting galt. Har sjekket Turbo, men den var helt i orden. Noen som kan fortelle meg kva som er galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 Matepumpe på diesel tipper jeg. Tipper det sitter ei under bilen venstre foran,den har jeg opplevd fusker og fører til slike feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 enig med jås, en av diesel pumpene dine som er dårlige eller gammalt diesel filter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 Finnes ikke noen annen pumper enn pumpe i motorrommet, som er hovedpumpe og den i tanken. Bare R6 som har under bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 Finnes ikke noen annen pumper enn pumpe i motorrommet, som er hovedpumpe og den i tanken. Bare R6 som har under bilen. Da lærte jeg noe idag også.. Hadde vertfall samme symptom på en 530d og der var det matepumpe som var feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 da lærte jeg å no,for jeg hadde samme symptoma på en 525d å dabegge gangene var det pumpa i tanken,hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
McQueen92 Skrevet November 7, 2013 Forfatter Share Skrevet November 7, 2013 Takker for gode svar:) skal prøve og skifte pumpa som sitter i tanken og se om det kommer seg da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Det er nok ikke det som er feil. Har du fremdeles feil? Har du sjekket verdier for LMM? Har du sjekket vakumslanger? Har du sjekket om EGR virker slik den skal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet November 9, 2013 Share Skrevet November 9, 2013 Hadde samme symptomene på en 530 jeg hadde, det var falsluft som gjorde at kassen gikk i nødmodus. Det var da automatkasse på bilen og. Skal vel egentlig ikke ha noe å si men kansje den går i nødmodus pga katt hvis du har automat ? Jeg bare lufter en teori her ! sendt from my unicorn using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
McQueen92 Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 Heisann! Da var problemet løst! Når jeg hadde fjernet innmaten i Katalysatoren så hadde "småbiter" gått videre bak i eksosen og nesten tettet eksosanlegget helt. Utrolig glad for at det bare var en fillefeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå