mlarsen Skrevet November 6, 2013 Share Skrevet November 6, 2013 (endret) Heisann Jeg tenkte og lage en liten tråd på ett prosjekt jeg skal starte på nå! Litt info om bilen dags dato BMW E46 Touring (Ombygd M3) Motor: S54B32 HK: 343 Gir: Manuell 6 Trinn Interiør: Grått skinn Audio: Orginal BMW Radio Business +++ Det som skal gjøres og blir gjort skal jeg oppdatere fort løpende med bilder! Planene som jeg skal gjøre i starten er: Bytting av bak fanger(Under arbeid med tilpassninger se bilder)(Utført) Bytte til coilover (usikker på hvilket kit jeg skal bytte til kom gjerne med anbefalinger) inn stegs lister skal byttes listverk inne skal lakkeres (svart matt)(Utført)(se bilder) stereo skal oppgraderes betraktelig Fikse bremse calipereneog lakkere de slik at de blir god som ny(Utført)(Se Bilder) Bytting forskjermene Plasti dip hele bilen Gå over understellet fikse rusta som er på bilen(bakluke, panser, ene døra) det er første planen og mer blir det helt sikkert Bilde Av Bilen slik den står nå! Spilleren som skal byttes ut Blir mest sannsynlig Dynavin Spilleren Her skal det byttes ut enten med at jeg lager dokking stasjon til TLF og MP3 Spiller Eller så Blir det Kopholder Innstegs listene som skal byttes Bak fangeren som skal byttes til M3 Bak fanger Endret April 19, 2014 av Mlarsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mlarsen Skrevet November 8, 2013 Forfatter Share Skrevet November 8, 2013 En liten oppdatering på hva som gjøres om dagene Startet nå med og få satt opp bilen på bukker fikk fylt opp litt med deler på verkstedet Startet med en full overhalling av bremse Caliperene de er skrudd av og demontert skal bytte hoved sylinder! Har ett fult rep kitt til caliperene Etter demonteringen så jeg at de ikke var så pene og se på! Så blir nok børstet,slipt ned, vasket og lakkert Fargen blir mest sannsynlig Svart kanskje blått tanken er å få det ferdig i helgen så lenge tiden rekker til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mlarsen Skrevet November 18, 2013 Forfatter Share Skrevet November 18, 2013 liten oppdatering med bilder og det som har blitt gjort i det siste Bremsene Har fått en full overhalling ny innmat Ny lakk Nesten helt nye nå Før NÅ Nå er Listverk er tatt av bilen Bak fangeren er demontert Div som har blitt startet på er motor rommet Lager bestillings liste siden det er snart jul så blir det vell noen jule gaver til meg selv i år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Hva slags fanger skal du bruke bak ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 Mtech2 bakfanger til touring med m3 deffuser må vel være det beste å fineste? så ssp også brukte den på sin touring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Desember 15, 2013 Share Skrevet Desember 15, 2013 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45696218 Slik skal m3 touringer se ut minus alle ssp merkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Desember 18, 2013 Share Skrevet Desember 18, 2013 Grombil! blir bra dette, følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mlarsen Skrevet Desember 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2013 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45696218 Slik skal m3 touringer se ut minus alle ssp merkene. Teigland akkurat slik jeg tenker at bilen skal se ut til slutt! Er en liten stund siden jeg har oppdatert noe men lite har skjedd jeg venter nå på bak fangeren! Diffusor har jeg liggende i hylla! pluss alt av klips og feste materiell! Listverket inni bilen tenkte jeg å få lakkert i romjula men har ikke bestemt meg enda om jeg skal ha svart blank eller svart matt! Noen innspill? Får håpe på å få gjort litt i romjula siden jeg har ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet Desember 19, 2013 Share Skrevet Desember 19, 2013 Utrolig flott den fargen du har på bilen! Kommer til å bli bra dette! Følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Desember 19, 2013 Share Skrevet Desember 19, 2013 var en som så sånn ut uten ssp over hele bilen som var inne på jobben en stund tilbake, fy faen å fin den var. synd han brukte manuell bremsepedal på smg, kunne tråkke mellom pedalene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 Her var tråden på plass ja. Skal du gå for fullstendig ombygging med M3 front og skal omlakkere bilen i en litt mer spenstig farge ville jeg vurdert Jas Marina Blue fra F80 M3. Tror denne ville vært en innertier på bilen din. Og interiørlistene skal selvfølgelig være i sort høyglans. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mlarsen Skrevet Desember 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2013 Ja Saltkjelen stemmer det at det blir en fullført M3 om bygg med skjermer! Fargen har jeg egentlig bestemt meg får alt kan si så mye at det blir blå bil men vill ikke nevne så mye mer en det! blir ikke en vanlig blå farge som er på biler en dag i dag så blir spennende når resultatet viser seg! vdr interiør listene vurdere jeg mer mot matt siden det er det jeg kommer til å gå for utvendig og jeg tenker det kan bli pent at fargene gjenspeiler seg både utvendig og innvendig men jeg har 2 sett med listverk så det går ann å prøve seg fram og eventuelt se hva som blir best! Albino: fargen blir nok ikke slik som den er i dag men tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Om du skal ha den telefon-docken som kom orginalt på dem så skal m'3'en min ribbes ned til banebil litt uti januar, sitter en sånn der, men bilen min har svart plast, men vet ikke om det er noe mer ledningsnett osv som er greit å få med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mlarsen Skrevet Januar 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2014 Om du skal ha den telefon-docken som kom orginalt på dem så skal m'3'en min ribbes ned til banebil litt uti januar, sitter en sånn der, men bilen min har svart plast, men vet ikke om det er noe mer ledningsnett osv som er greit å få med? tanken var egentlig å lage en i glassfiber eller lignene Får at den skal passe til nyere TLF at den passer til Samsung eller Iphone noe i den duren var tankene! dokking/lade stasjon Men vi får se du får gi meg en beskjed når du skal ribbe bilen kan hende jeg blir interessert i den da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigland Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Ribbinga starter nå i helgen. alt som ikke er nødvendig for banebruk med org. motorstyring, skal ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå