Gå til innhold

veivhusventilasjon

slados
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et spørsmål ang veivhusventilasjon på en e61 2009 mod med bensinmotor.Er dette noe som kan eller skal skiftes ved oljeskift eller er dette noe som ikke skal gjøres på n53 motoren.Har forstått at dette ikke er en service-del på n53 motoren mens andre jeg har snakket med sier at det lønner seg å skifte dette på hvert 3-4 oljeskift.Hva er evt kostnad på dette?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette vil være nødvendig på bensinmotorer.

På diesel er dette viktigere, de kokser mye mer og over lengre tid vil/kan veivventilasjobsfilteret bli tett. Da blir det for stort trykk i motoren og den kan slå av seg olja.

Som jeg har forstått det. Rett meg hvis noen vet dette eksakt.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyere dieselmotorene fikk vel denne Vortex typen som istedenfor det gamle "skumgummifilteret" er et slags syklonsystem hvor olja renner tilbake når motoren stoppes. Dette blir regna som vedlikeholdsfritt og skal ikke byttes såvidt jeg har forstått. At en bensinmotor fra 2009 har den gamle typen som må skiftes høres veldig usannsynlig ut spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte at at en 2009 525d hadde dette resirkulasjonsfilteret montert orginalt, da jeg skiftet dette helt unødvendig..   :stupid:

Sto i verkstedkøen hos BMW forleden da jeg overhørte tett veihusfilter som begrunnelse for diverse motorproblemer en person opplevde på sin bensin BMW. Dette var bare noe jeg overhørte, og ikke noe jeg selv har vært borti..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...