Lasse Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Har desverre fått et lite hull i skinnsetet, på den venstre sidestøtten på førerseteryggen. Den vanlige plassen mao... De andre sidestøttene begynner også å bli litt slitt. Ellers ser setene okei ut, så jeg vil beholde dem. (har sportsseter i svart skinn, dårlig bilde her: http://bimmers.no/gallery/image/744-interi%C3%B8r/ ). Hvordan fikser man dette på enkleste måte? Får man kjøpt nye deler av disse setene? Alle råd og tips mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 det er faktisk ikke så veldig dyrt å få trekt om hvis du hører med noen som driver med det, en jeg kjenner betalte vel 1000 eller 1500 kr setet for komplett omtrekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vi3t Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 slenger meg på tråden også. har sportseter på e90, begynner å bli slitt.. hvem er det som tar det for 1-1.5k ? ville vært fint å sjekke ut hvor mye han tar for å få fikset nytt cover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Hør med http://shop.poleringskongen.no/ men godt mulig du må av med det og lime på ei skinnbot fra innsiden, for så å fylle på over. 1000-1500 for omtrekk har ikke jeg noe trua på, bare tenk arbeidstimer og timelønn for ei bedrift. Det beste er nok bare å ordne hullet og pleie interiøret, da blir det som nytt rett fra bmw. slenger meg på tråden også. har sportseter på e90, begynner å bli slitt.. hvem er det som tar det for 1-1.5k ? ville vært fint å sjekke ut hvor mye han tar for å få fikset nytt cover Kjøp midler fra dem jeg nevnte over, skinn er som lakk, det må vedlikeholdes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse Skrevet November 7, 2013 Forfatter Share Skrevet November 7, 2013 Den fra poleringskongen så interessant ut. Noen som har erfaringer med, eller bilder fra reparasjoner med de produktene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popza Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Gjør som folk sier, ta omtrekk, det gjorde jeg. Er ikke veldig dyrt; og er i mine øyne en god invstering. Du kan jo også kjøpe skinn-behandling på fks: møbelforretning(Dem driver jo med reprasjoner av skinn i sofa osv). Det er også noe "skindoctor" på Ebay fra UK. Jeg prøvde den, men den var ikke brukbar i mine øyne. Gå til profesjonelle, så får du et bra resultat ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristoffersandnes Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Hiver meg på tråden. Noen som har fått fiksa delskinn seter i alcantara? Har sorte sportsstoler i min e46 touring Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Gjør som folk sier, ta omtrekk, det gjorde jeg. Er ikke veldig dyrt; og er i mine øyne en god invstering. Du kan jo også kjøpe skinn-behandling på fks: møbelforretning(Dem driver jo med reprasjoner av skinn i sofa osv). Det er også noe "skindoctor" på Ebay fra UK. Jeg prøvde den, men den var ikke brukbar i mine øyne. Gå til profesjonelle, så får du et bra resultat ! Dersom det kan ordnes med produkt er jo det ingen bedre løsning uansett investering. Den fra poleringskongen så interessant ut. Noen som har erfaringer med, eller bilder fra reparasjoner med de produktene? http://poleringskongen.no/vi-tilbyr.asp?id=23 Jeg pussa opp igjen mitt interiør som er akkurat det samme som du har. Jeg hadde ikke rifter, men støtteputene var jo omtrent hvite av slitasje siden fargen var slitt bort. Det ble veldig bra, eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte skinn "sparkel" for å fylle igjen sprekkene som kommer når skinn blir gammelt. (brukte dynamix) Jeg må bare si det rett ut: Dersom man kan redde interiøret med produkt, er det bare tull å få det trekt opp igjen. Dersom man har en e90 eller liknendes nyere bil med slike skader er det manglendes vedlikehold som er skyld i skaden. Som nevnt, skinn må vedlikeholdes og tilføres fuktighet for å stå imot tidens tann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Min erfaring med både Dynamix og Swissvax er at det initielt ser veldig bra ut forutsatt at man får tak i skinnfarge som er matchet opp mot eksisterende setefarge. Swissvax-fargen jeg har nå er så bra at jeg kan farge opp f.eks. venstre støttepute, la resten av setet være i fred og man kan ikke se fargeforskjell etterpå. Og den "filleren" fra Dynamix som allerede er nevnt her og som er ment for sprekker i skinnet, er genial. MEN, for det er et men her, og det kan summeres opp med et ord: slitestyrke. Enkelte hevder at en slik skinnbehandling med skinnfarge gjør alt så godt som nytt eller bedre enn nytt. Det er ikke min erfaring. Selv om jeg går over skinnområdet som skal behandles med farge nøye, først med skinnrens, og deretter med lighterbensin, så får jeg ikke fargen til å sitte like godt som fargen på det originalbehandlede skinnet. Etter ca et år så må jeg farge opp de slitte områdene på nytt, for da er den påførte fargen slitt bort. Det er på ingen måte slik at dette smitter over på klær, det har jeg aldri lagt merke til ihvertfall, men borte blir det. Det er jo ingen krise, det er bare å rense og påføre mer farge (man har som regel igjen masse fra første behandling). Synes allikevel det er greit å være obs på langtidseffekten også all den tid man som regel på internett kun blir presentert med wow-effekten (som kan være riktig så stor) når man går fra et ubehandlet slitt og skittent sete til et rent og nybehandlet ett. Jeg sjekket forøvrig for en tid tilbake prisen på original-skinn-deler ferdig tilpasset E39 standardseter, og det var ikke akkurat billig. Sittepute + rygg kostet vel ca 8000-9000 kr for et sete. At man får trukket om et sete inkludert nødvendig skinn ferdig lakkert for 1000-1500 kr med norsk arbeidskraft har jeg ingen tro på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 har du ikke trua?, de leverandøra kjøper ferdige trekk,og trekker om på en times tid. stort sett alle biler får man kjøpt org nye trekk, å ja hvis du som privat person spør på f,eks Toyota så koster det trekket 4000 lapper,men koster sikkert 500 kr inn til butikk og da firmaer som trekker om får kjøpt dette direkte fra leverandør, ERGO de får gjort det billig, synd jeg ikke husker firmaet da det er noe år sia, så kunne du ringt å hørt med de selv hollabaloo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 har du ikke trua?, de leverandøra kjøper ferdige trekk,og trekker om på en times tid. stort sett alle biler får man kjøpt org nye trekk, å ja hvis du som privat person spør på f,eks Toyota så koster det trekket 4000 lapper,men koster sikkert 500 kr inn til butikk og da firmaer som trekker om får kjøpt dette direkte fra leverandør, ERGO de får gjort det billig, synd jeg ikke husker firmaet da det er noe år sia, så kunne du ringt å hørt med de selv hollabaloo For å si det sånn, dersom jeg får kjøpt originale BMW-skinntrekk til 1000-1500 kr så skal jeg løpe å kjøpe istedet for å flikke på de gamle skinntrekkene med Dynamix/Swissvax en gang i året Da skulle jeg i samme slengen byttet varmeelementer i ryggen også (de virker kun i sitteputa) Her er prisene hos KOED for standard skinnsete-trekk, sittepute og rygg: 52108207672, Bezug Sitz Leder, NOK 4.710,001 52108177386, Bezug Lehne Leder, NOK 5.596,251 Tviler på at leverandør får kjøpt inn dette til 1/10 av prisen for en privatperson. Men de får sikkert kjøpt ferdigfarget skinnstoff som metervare endel rimeligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 ja det er hos koed. å koed kjøper de fra noen som også skal ha penger, å kostprisen av det produktet når det forlater FABRIKKEN der det kommer fra er sikkert ikke mer en noen hundre lapper i norsk valuta, så et stort firma som driver med seter osv har kontakter på det nivået. jeg veit at det var så billig for en kompis a meg fikk trekt om to svarte skinn cosworth stoler å det tror jeg havna på omtrent 1500 pr stol for et par år siden. åjo hollabaloo det er faktisk ofte 1/10 eller enda mer , når du snakker om ut fra fabrikk til siste mellomleddet du kjøper av. nesten alle ledd har en policy som tilsier at de skal tjene minimum så så mange % pr ledd pga frakt og lager plass du skal ikke innom mange ledda da før det blir veldig mye dyrere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vi3t Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Min erfaring med både Dynamix og Swissvax er at det initielt ser veldig bra ut forutsatt at man får tak i skinnfarge som er matchet opp mot eksisterende setefarge. Swissvax-fargen jeg har nå er så bra at jeg kan farge opp f.eks. venstre støttepute, la resten av setet være i fred og man kan ikke se fargeforskjell etterpå. Og den "filleren" fra Dynamix som allerede er nevnt her og som er ment for sprekker i skinnet, er genial. MEN, for det er et men her, og det kan summeres opp med et ord: slitestyrke. Enkelte hevder at en slik skinnbehandling med skinnfarge gjør alt så godt som nytt eller bedre enn nytt. Det er ikke min erfaring. Selv om jeg går over skinnområdet som skal behandles med farge nøye, først med skinnrens, og deretter med lighterbensin, så får jeg ikke fargen til å sitte like godt som fargen på det originalbehandlede skinnet. Etter ca et år så må jeg farge opp de slitte områdene på nytt, for da er den påførte fargen slitt bort. Det er på ingen måte slik at dette smitter over på klær, det har jeg aldri lagt merke til ihvertfall, men borte blir det. Det er jo ingen krise, det er bare å rense og påføre mer farge (man har som regel igjen masse fra første behandling). Synes allikevel det er greit å være obs på langtidseffekten også all den tid man som regel på internett kun blir presentert med wow-effekten (som kan være riktig så stor) når man går fra et ubehandlet slitt og skittent sete til et rent og nybehandlet ett. Jeg sjekket forøvrig for en tid tilbake prisen på original-skinn-deler ferdig tilpasset E39 standardseter, og det var ikke akkurat billig. Sittepute + rygg kostet vel ca 8000-9000 kr for et sete. At man får trukket om et sete inkludert nødvendig skinn ferdig lakkert for 1000-1500 kr med norsk arbeidskraft har jeg ingen tro på. Jeg har sprekker på min. Forrige eier behandlet den ikke virket det som. Jeg tror jeg har "leatherette", altså ikke ekte skinn. Filler gjør den vel ikke flatt? Sånn flat-smooth-overflate? jeg har en litt rug form på overflaten, og vil ikke miste det. Etter "filling" så burde det vel behandles med skinnbehandling? som gir en beskyttelsehinne? Gjør det på min hver gang, det har ikke blitt flere sprekker, ei heller føler jeg at den er "crispy". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 har du ikke trua?, de leverandøra kjøper ferdige trekk,og trekker om på en times tid. stort sett alle biler får man kjøpt org nye trekk, å ja hvis du som privat person spør på f,eks Toyota så koster det trekket 4000 lapper,men koster sikkert 500 kr inn til butikk og da firmaer som trekker om får kjøpt dette direkte fra leverandør, ERGO de får gjort det billig, synd jeg ikke husker firmaet da det er noe år sia, så kunne du ringt å hørt med de selv hollabaloo 1 times tid?jeg byttet sittepute på min bil, kan love deg at det tar mere enn 1 time! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 bricks nå er det mest anntagelig litt forskjell på deg å en som står og driver med detta 8 timer om dan. bruksbilen min TROR jeg det er satt av 2.5 timer i omtrekk pr sete hos verksted , det er da med å skru inn og ut setet (forrige eier fikk gjordt dette like før jeg tok over bilen) så ok kansje litt lite med en times tid,men si et par timer da på en som driver med detta hele dan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå