axept Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Hadde Opelen min på stor service for litt over en mnd siden. Ble byttet masse slitedeler og noe annet. (fjær og slikt) Kostet meg rett over 16K. Et hjullager vurderte de til å være OK, siden de ikke hørte lyder under testing. Et baklys som ikke fungerer hadde de ikke på lager, men siden denne har 2 på hver side så var ikke det et problem sa de. Siden den gang har bilen nesten ikke blitt brukt.... Hadde den i dag på EU-kontroll da jeg ENDELIG hadde en kjøper! Den gleden varte ikke lenge.. fikk 4 2'er feiler, blant annet hjullageret og baklyset (!!).. Greit nok, baklyset var selger tenkt å kjøpe selv. I tillegg må bærearmen på en siden byttes i tillegg til noe ryggelys og blinklys med feil farge.. Er det bare jeg som synst dette burde vært oppdaget for 1 mnd siden? Ble nesten litt irritert.. Vurderer å prøve et annet verksted å ta ny kontroll for å se om de finner det samme.. Var merkeforhandler jeg tok servicen og kontrollen på, samme verkstedet.. Noen som har opplevd at de får 2'er feil en plass og ikke et annet? Fryktelig irriterende og måtte betale over 10K til for å få den godkjent.. Var bare nødt å få ut litt frustrasjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy520iA Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 De skal bare tjene mest mulig penger. Mamma hadde bilen sin på Eu og den kom tilbake med sykt mye 2ere. Da jeg har skrudd en del bil sa jeg jeg skulle fikse det for henne. Halvparten av feilene var bare PISS! Nei er ikke mange verksteder jeg stoler på. Feil er feil men og skape feil bare for og tjene penger er bare så kynisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet November 8, 2013 Forfatter Share Skrevet November 8, 2013 Vurderer sterkt å nett prøve å sette den inn på den lokale sjappa her og se.. Kanskje det stemmer, men merkelig at det ikke ble sagt noe om det på servicen.. Spesielt den bærearmen.. Jaja. Snart brukt mer peng på rep på denne enn hva jeg selger den for Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy520iA Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Ja kjip den. Men er du i tvil så syns jeg du skal sjekke med et annet verksted. Så er du iallefall sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 9, 2013 Share Skrevet November 9, 2013 Hadde Opelen min på stor service for litt over en mnd siden. Ble byttet masse slitedeler og noe annet. (fjær og slikt) Kostet meg rett over 16K. Et hjullager vurderte de til å være OK, siden de ikke hørte lyder under testing. Et baklys som ikke fungerer hadde de ikke på lager, men siden denne har 2 på hver side så var ikke det et problem sa de. Siden den gang har bilen nesten ikke blitt brukt.... Hadde den i dag på EU-kontroll da jeg ENDELIG hadde en kjøper! Den gleden varte ikke lenge.. fikk 4 2'er feiler, blant annet hjullageret og baklyset (!!).. Greit nok, baklyset var selger tenkt å kjøpe selv. I tillegg må bærearmen på en siden byttes i tillegg til noe ryggelys og blinklys med feil farge.. Er det bare jeg som synst dette burde vært oppdaget for 1 mnd siden? Ble nesten litt irritert.. Vurderer å prøve et annet verksted å ta ny kontroll for å se om de finner det samme.. Var merkeforhandler jeg tok servicen og kontrollen på, samme verkstedet.. Noen som har opplevd at de får 2'er feil en plass og ikke et annet? Fryktelig irriterende og måtte betale over 10K til for å få den godkjent.. Var bare nødt å få ut litt frustrasjon Jeg kan nok forsvare verkstedet i en del av dette. Feil farge på blinklys, ryggelys har ikke noe med service å gjøre, men det har med EU kontroll. Baklyset som ikke virket fikk du beskjed om på servicen. Bærearmen burde de absolutt ha oppdaget for en mnd. siden, jeg ville spurt dem om de alltid er så sløve på servicene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet November 9, 2013 Forfatter Share Skrevet November 9, 2013 Ja, okay.. Men tidligere servicer så har de faktisk byttet lyspærer etc.. Greit nok det, er ikke så falrig.. Er den bærearmen som irriterer meg Det er faktisk bare ei bærekule som er gåen, men kan ikke skifte kun den på disse bilene, må skifte hele driten.. Nei, tror jeg setter prisen på bilen ned det det vil koste å få den godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 9, 2013 Share Skrevet November 9, 2013 derfor jeg bruker naf på eukontroller. de er nøytrale, og ikke ute etter å tjene på å finne feil : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 9, 2013 Share Skrevet November 9, 2013 derfor jeg bruker naf på eukontroller. de er nøytrale, og ikke ute etter å tjene på å finne feil : ) Men her så var det jo feil.... Jeg går på Bavaria i Haugesund på EU kontroll med mine biler og de har aldri funnet feil som ikke finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet November 9, 2013 Forfatter Share Skrevet November 9, 2013 Hadde jeg bare vært litt mekaniker så kunne jeg jo sjekket selv etter en sånn kontroll.. Jaja, kanskje jeg bestiller delene privat og se hva jeg får gjort.. Er alltids noen som kan hjelpe privat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå