Gå til innhold

Bmw E38 med v8. vanlige problemer?

Viking 86
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har kikket litt på 7-serie med åtter. Hva burde jeg kikke etter og hva er vanlige problemer med disse bilene? Er E38 jeg kikker på.

Hvordan er det med automatkassene i disse bilene? Rust understell osv? 730 735 740 er det noen av disse som er bedre tåler mer enn di andre?

MVH Andreas Aas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige feil på M60 og M62 (V8 motorene) er at skruene til oljepumpen løsner. Man bør skru ned bunnpanna og sjekke skruene.

Rust i bunn av dører og over skiltet på bagasjeluken. Noen sliter vel også med rust i hjulbuene bak. Og bensintanken på mange av disse bilene ruster det hull i.

Jeg ville heller hatt en 728 fremfor en 730. Enest som er bedre på 730 er vel V8 lyden.

728 tok over da de sluttet med 730. 728 har litt mindre HK (193 mot 218), men den går vel like bra om ikke bedre.

E38 er store og tunge biler. Med litt store felger så må man regne med å bytte litt slitedeler i understell nå og da.

Girkassene vet jeg ikke så mye om. Hadde en 98 mod 728 i 5 år. Giret silkemykt alle årene jeg hadde den.

Nå har jeg en 99 mod 740 som jeg har hatt siden april i år. Merker ikke bilen girer engang. Desse kassene skal være vedlikeholds frie ifølge BMW. Men er vel greit å få rensa kassa for gammel moro og bytte olje når den har gått 200 000 km.

Personlig ville jeg ha gått for en 740 etter 96 er det vel. Da fikk bilen ny motor med 4,4 L istedefor 4,0 L

Fra og med 99 modellen kom det ennå en nyere motor. 4,4 L med vanos. Alle motorene har 210 kw men 4L har 400 nm. 4,4 har 420 nm. 4 4 med vanos har 440 nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær og obs på rust helt i bakkant av kanal, i overgang mellom kanal og hjulbue. M62TUB44 har og litt problemer med registeret, da disse har enkel kjede istedet for dobbel. Problemet går ut på at kjedestrammer ryker.

Mye plast i kjølesystem kan og by på lekkasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar som regel uanmeldt når jeg skal se på biler hos forhandlere..for da rekker di ikke skjule ting eller som du sier varme opp bilen:)

En kamerat dro uanmeldt for å titte på en eldre Jaguar som har stått lenge til salgs hos en forhandler.

Dekkene var flate og trengte luft i alle hjørner, og bilen måtte ha nytt batteri for å fyres opp. De ble tatt litt på senga der for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...