jelode Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Jeg har en 2006 mod E61 M47N2 med snart 200k km på telleren. Service indikatoren sier at DPF skal byttes innen 20k km. Jeg kjører ca. 30k km pr. år hvor 8 -9k er på motorveier i Europa. Jeg har ikke merket noe problem relatert til DPF og stiller derfor spørsmål til om det er påkrevet å bytte DPF ved anbefalt intervall, eller kan jeg kjøre inntil det kommer en «Feilmelding» eller annen indikasjon på at filteret er tett? Det er ikke et alternativ for meg å fjerne DPF, men jeg vurdere å bytte dette selv og har funnet nytt filter på Ebay: http://www.ebay.com/itm/DIESELPARTIKELFILTER-DPF-BMW-5-ER-E60-E61-520-D-X3-E83-2-0-D-/370919774801?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK%3AMEWAX%3AIT&nma=true&si=DA%252B4WIa1pAhw7XWe1fI9Fk4sJJk%253D&orig_cvip=true&rt=nc Er det noen som har erfaring med disse? Er det behov for å resette noe i bilens computer etter man bytter DPF? Håper at noen av dere eksperter kan hjelpe med synspunkter på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 11, 2013 Share Skrevet November 11, 2013 Det er ikke påkrevd at du skal bytte denne på 200 000 km, sålenge det fungerer som det skal. Min bil hadde gått over 200 tkm, med orginalt. Uten noen form for problemer, samt regenereringen fungerte som den skulle. Er ikke vanskelig å bytte det på disse bilene heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå