smcboy Skrevet Desember 15, 2013 Forfatter Skrevet Desember 15, 2013 Noen har pilla på lokket på pumpa antagelig. Flytt dette noe fremover. Det viser seg at jeg ikke får stilt pumpa da skruen er noe sært som jeg ikke har verktøy til ..
smcboy Skrevet Desember 15, 2013 Forfatter Skrevet Desember 15, 2013 Etter litt mishandling av skruen fikk jeg omsider åpnet så jeg fikk flytte på lokket men det virker som om lokket allerede er i frame-ste posisjon. altså klarer jeg ikke å få lokket lengre fremover. EDIT: Er det forresten normalt at det spruter diesel når man løsner på lokket?
TRF Skrevet Desember 15, 2013 Skrevet Desember 15, 2013 Torx? Den plomberte skrua kan du slå på en 7mm tror jeg det var. Du flytter nå på hele stillverket? ("hele" lokket, altså delen med den svarte kontakten/boksen på)
smcboy Skrevet Desember 15, 2013 Forfatter Skrevet Desember 15, 2013 Det er nok den plomberte skruen.Men banket på en omvendt torx. Men det var nok feil lokk for når jeg løser skruene sprutte det diesel. Fant da ut at det "lokket" var oppå det jeg skulle flytte. Men var uheldig å flytta for mye, og deretter gikk jeg tom for strøm så har ikke fått testet etter jeg flyttet tilbake. Men etter jeg flyttet ville den ikke starte så da er det nok håp men er det følern som går inn på svinghjul som er den RPM føleren?
smcboy Skrevet Desember 15, 2013 Forfatter Skrevet Desember 15, 2013 Fikk ikke løst problemet. Så det kan tyde på att det er noe mer som sliter på gammern... men så var det å finne ut det da. Kan komme med en update: Har pillet litt med lokket uten noe særlig hell, fikk både matet mye diesel og så og si kuttet diesel helt. Bilen må gå på høyt turtall for å ikke dø ut. Slik som det er nå klarer ikke motoren å dra 3 gir, men ligger på rundt 2,5k - 3k rpm. Funnet lekkasje på pumpe ved et lokk som sitter på siden, oppdaget tettningsmasse, så den er nok tuklet med fra før . Ellers så har jeg ikke fått til så mye mer.. har tuklet mye med pumpa uten noen positive resultater.
xnett Skrevet April 27, 2014 Skrevet April 27, 2014 hei.. fant du ut av dette problemet?? har samme problem selv, og er sikker på at det ikke er pumpa som er tuklet me
smcboy Skrevet April 27, 2014 Forfatter Skrevet April 27, 2014 Hei, nei fant aldri ut av dette problemet, Det var tvilsomt att det var pumpa mi og, da problemet vedvarte etter mange timer med "klussing" av lokket. Men kan jo være andre komponenter som har med dieseltilføreseln som gjør det. Ellers vet jeg desverre ikke da jeg bestemte meg for å kjøpe en litt finere e34 som hadde fungerende motor. håper dog problemet ditt løser seg, og selv om jeg ikke har den gamle enda er jeg gjerne interessert om du finner ut av problemet xnett reagerte på dette 1
xnett Skrevet Mai 3, 2014 Skrevet Mai 3, 2014 skal sjekke litt nå i helga.. kan legge ut om jeg finner noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå