Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

9,5 forran, og 11" bak. Enkelt og greit. Husk på at innpress er det viktigste når det gjelder å utnytte plass til felg. Om du søker på forumet er det rart hva du finner.

Skrevet

Om du skal ha dekka jevnbreie med felgene, så blir det ikke breie felger på deg. Da blir det nok maks 10 eller 10,5.

245 går forran, og ihvertfall 275 bak av merke hankook. De er litt smale i forhold til dimensjonen.

Skrevet

Bredder du buen og kapper vekk indre skjermkant, så buen er heeeelt flat, kan du klare å presse på 11 med ET rundt 15, og svak strekk.

Men da blir det veldig trangt innover også.

Skrevet

Man kan kjenne når man kjører med brede dekk for å si det sånn, jeg har 255 bak og 245 foran på M felger. Man kjenner at den blir littegrann tyngre på rattet iforhold til org dimensjon. Når det er regn og litt vått på veien, og man kjører litt for brått i en rundkjøring så får man raskt sleng på bilen og man må rette den opp. Min er senket i tilegg, så når det er dårlig vei så kjennes det godt, men ellers er det jo utrolig flott på bilen og ellers digg å kjøre med.

Skrevet

Regn også med en stor økning i slitasje på servo,foringer,stag og ledd i forstilling med feil ET og breie dekk,pluss mer sporing pga feil sporvidde på bilen,men velger man utseende foran komfort så må man ofre litt.245 foran er vel helt på grensen til at bilen blir ubruklig å kjøre på våte veier.

Skrevet

Stag og foringer på E39 er jo en stor feilkilde uansett, så det vil jeg si har lite å si. Hadde min første E39 i 2002, alltid hatt 19" felger på de, å hverken skiftet foringer, servopumpe eller annet. 245 er overkill i mine øyne på E39. Maks i mine øyne er 235, men selv bruker jeg 225. Stabil og fin. Bak har bredde lite og si i mine øyne, men maks er nok 285 uten spesiell senk.

Har selv et0 og 10 på mine felger, å det er ingen problemer hos meg.

Skrevet

Man kan kjenne når man kjører med brede dekk for å si det sånn, jeg har 255 bak og 245 foran på M felger. Man kjenner at den blir littegrann tyngre på rattet iforhold til org dimensjon. Når det er regn og litt vått på veien, og man kjører litt for brått i en rundkjøring så får man raskt sleng på bilen og man må rette den opp. Min er senket i tilegg, så når det er dårlig vei så kjennes det godt, men ellers er det jo utrolig flott på bilen og ellers digg å kjøre med.

Da kjører du på søppel dekk, for M5 felgene jeg har på E39en min med Dunlop dekk sitter som et klistra helvete, skal ha ganske god fart i en rundkjøring og mye sving, jeg må faktisk framprovosere vis jeg skal få ut bakenden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...