Hefre auto Skrevet November 12, 2013 Skrevet November 12, 2013 Hei Var på utkikk etter en billig bil å eu godkjenne og så selle igjenn. men så kom eg over ein 525ia e34 som var gått minimalt med km i forhold til mange andre e34. kjøpte bilen billigt og begynnte å rive ut interiør for å se etter hvor galen den var for russt. bilen er nå påtenkt som min nye bruksbil. kjører nå en sliten Opel Vectra 92 mod som eg kunne byttet ut så fort som muligt. Motor specs: m52b25 (singel vanos) 2,5l 193 hk Planer: Fikse eu feil Rive av allt av chrom lister og evt ha svarte lister eller bare heilt clean. Finne noen greie felger. har tenkt på rondell 58 Bytte Fram sjermer Lakke sjørt og nedre del av fangere, m5 sølv Nye speil/ m5 speil Bakrute senker Svart skinn interiør med tiden. mulig gule lykter litt usikker. evt med kryss i dei to inderste lyktene liten vinge/flapp over bagasjeluka Fikse dører for russt/ mulig eg skaffe nye. Overhale Vanos Bytte diverse pakninger/slitedeler i motor. Bilen ble kjøpt rett etter sommeren i august så bildene som kommer er fra allt eg har gjort til nå. Bilen fra når eg kjøpte den. kjøpte bilen uten felgene så står med stål felger. Dele motoren som eg skal hive over vann pumpa og ein del andre ting som ikkje er eldre en 2 måneder gammelt. fra gammlebilen min Eu feila/ ikkje så gale egentlig, bremsene bekymra meg mest. 208000km ikkje så volsomt gale. Fanger Demontert mer russt etter eg tok av chrom lista bak. er ikkje noko glad i chrom, Dårligt bildet men sjermen er godt rustet nederst med kanalen Ja dette er jo kjekt å se :/ skal skjære ut en plate her å sveise igjenn. Fjørbeina framme av og klar for bytting av dempere, stod koni senke fjører og dempere framme. usikker hvor masse senk det er snakk om. monterte originale dempere på så vett ikkje om eg kommer til å merke så masse. kommer nok coilovers seinere. Her kan dere se rusten på døra, heldigvis er det kun denne som er så galen. usikker på om det blir å pusse ned og lakke. var også limt chrom deksler på håntaka. off få det vekk etter mi meining. Prøvemontering av dei nye sjermane, kjøpt hos koed uoriginale. merka ståle var mye tynnere. men får heller gå. Her må jeg vurdere om eg bare skal kjøpe ny dør eller kappe nederste del og sveise nytt. ikkje sunt å ta av lister... Rengjort rama der sjermene skal stå, og sink lakka begge sider. Techtylert rama på begge sider før sjermene skal monteres.
Hefre auto Skrevet November 12, 2013 Forfatter Skrevet November 12, 2013 Var litt dårlig med å ta bilder. men på fører og passasjersiden så var det to store hull. kappet ut og sveiste igjenn. kjøpte meg et kempi mig apparat som skulle gjøre susen, men har ikkje sveiset så masse før så er nok ikkje beste sveisen folk har sett. hehe Tok med meg caliprene framme til jobb for å overhale dem og lakke. v-side satt stempelet heilt fast og mansjetten var gåen. byttet mansjetter og glidere. pusset stemplene og rengjorde calpirene best mulig. satser på at det gjør susen. Slik så kanalen ut før eg sveiset den. Slik ble det etterpå eg hadde kappa ut litt av kanalen. ble ganske fornøyd Her ser du eg har sveist under bilen. kunne nok blitt bedre, men kan gjør det om igjen senere. evi reagerte på dette 1
528iE12 Skrevet November 14, 2013 Skrevet November 14, 2013 Utrolig flott bil;) Stå på, dette blir bra!
Hefre auto Skrevet November 15, 2013 Forfatter Skrevet November 15, 2013 Takk takk kjekt med tilbakemelding. Fikl bilen ned fra bukker i går. Måtte stille spissinga etter å ha byttet styrestaget. Prøvde bilen en runde for å se at bremser fungerte. Fant ut at blinklys og nød blinken ikkje funka,skal sjekke sikringer og rele i dag.
Hefre auto Skrevet November 16, 2013 Forfatter Skrevet November 16, 2013 då har eg prøvd bilen, kjekke var at den startet med ein gang itte å ha stått 2 måneder på bukker med av og på tenning. allt ser ut til å fynke fint utenom blink lysa. ser ut til å være en sikring. har ikkje prioritert det nå i kveld.
andreas.mulle Skrevet November 16, 2013 Skrevet November 16, 2013 Blir bra det der! Og er helt enig med at de chrome listene ikke hører hjemme her:P
aalgaard Skrevet November 16, 2013 Skrevet November 16, 2013 Var litt vel mye crom på denne ja blir bra når du får vekk det, syntes du skulle spart deg for bakrute senker, det er min mening iallefall, smak og behag
Hefre auto Skrevet November 17, 2013 Forfatter Skrevet November 17, 2013 Takk for tilbakemeldinger, alltid hyggelig Speila er til og me chrome så skal bli godt å få på m5 speil. har alltid likt bakrute senker, men er usikker hvordan den vil passe på e34. blir å prøvemontere og se. fikk bytta bak lyktene i dag, henta meg originale på knoksen. skulle kansje helst vært kvite blinkers men er litt glad i oransje også. gamle lyktene var shiny/chrom/billig lykter.
Hefre auto Skrevet November 18, 2013 Forfatter Skrevet November 18, 2013 Har nå fått begynnt på rusta som er på bakluka, fått grunna. får lakke det i morgen. irriterer meg over løysninga til forrige eiger, der han har sparkla igjenn skilt lysa. andre sia så datt det ut. godt rusta oppi her. vurderer å lage ny plate under hele her. mulig eg sparkler nå så den går igjennom etterkontroll. og tar det opp igjenn etterpå, for så å lage ny plate til lysa.
Hefre auto Skrevet November 18, 2013 Forfatter Skrevet November 18, 2013 fikk også til blink lysa i dag, måtte finne oversettelse fra tyst til norsk sikringsjema, men probleme var at gammle eiger har kobla opp blinklys i speila, og her har det da irra, og får ikkje kontakt. kobla heilt vekk kablene som var lagt opp til speila, nå som eg skal ha m5 speil. så bilen er så og si klar for etterkontroll. time er bestillt 26.11.2013. og prøveskilt er henta.
Hefre auto Skrevet November 18, 2013 Forfatter Skrevet November 18, 2013 God kveld, fikk litt tid til å hjelpe en kompis mes mercen, så sneik med meg et bilde i samme slenge, så kan eg dele med dere, ka eg holde på med om dagene. dette er da en mercedes 190, 2l turbo godkjent i vognkortet. så er ganske spessiel bil. Skulebollen reagerte på dette 1
Hefre auto Skrevet November 19, 2013 Forfatter Skrevet November 19, 2013 Då e eg i full gang av lakking på bakluka, kommer bilder etterhvert.
sveigis Skrevet November 19, 2013 Skrevet November 19, 2013 Dette så jo ut som en fin bil med godt utgangspunkt. Liker planene dine når det gjelder fjerning av krom osv. Du fikk servert rust på et sølvfat du også ser jeg .Men godt du fikser det opp igjen og fint ser det ut til å bli. Er desverre altfor mange som hadde gitt opp disse bilene når det gjelder rust osv. Stå på med det du gjør,så blir dette en god skute til slutt.
Hefre auto Skrevet November 19, 2013 Forfatter Skrevet November 19, 2013 Hei takk for svar, alltid kjekt med hyggelige tilbakemeldinger. ja hadde vært kjekt å kunne få den i god brukbar stand, den trenger en del omsorg men får håpe eg får det til, til slutt. i dag har eg lakka rusta på bakluka. resultatet var ikkje kjempe bra men det holder iallefall rusta vekk til over etterkontrollen. så kan det vær eg lakker om igjenn senere for å få finere resultat. lakken skal være den samme som bilen men ser ut til å være mer lilla. begynnte å pusse ned kanalene/sjørtene for så å sink lakka, før eg skal ha sølv lakk. handla meg verktøy brett på biltema, siden garsjen er liten og dårlig med plass til verktøyskap så henger eg det på veggen i stede. kom litt i gang ivertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå