Gå til innhold

Klimaanlegg skrur seg ikke av når jeg tar ut nøkkelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppstått et rart problem den siste tiden, når jeg skrur av tenningen og tar ut nøkkelen så slår ikke klimaanlegget seg av..

Dette skjer ikke hver dag, men gjerne de gangene det passer dårlig.

Bruker webasto til å varme opp bilen på morgenen, så lar jeg den stå å gå gjerne i 15-30 min før jeg kjører. Mye av kjøringen innebærer småkjøring, men har bilen igang lenge hver gang. Henting av samboer og barn på forskjellige plasser i byen.

Problemet har oppstått ihvertfall fem ganger de siste to ukene, og vifta står gjerne på 10-30 min etter jeg har forlatt. (Har ikke sjekket dette hver gang)

Noen som har opplevd noe lignende?

Heldigvis har jeg ordnet meg en vedlikeholdslader, så den står på stortsett hver dag nå så jeg ikke blir plutselig fri..

Bilen min er en e46 320d 2000 modell.

Skrevet

Jeg kjøpte orginal vare hos Gs, da jeg leste at dette lønner seg. Kostet ca 1000,- inkludert frakt til postkassa.

Søk deretter på "diy hedgehog replacement bmw e39" Da finner du fremgangsmåten på å skifte den.

Relativt enkelt forklart, du løser plata under hanskerom (2 klips), det teppekledde dekselet på høyre side av midtkonsollen (1liten skrue helt fremst, deretter skyv bakover), så drar du av den korte luftkanalen fra varmeapparatet. Da ser du sluttsteget som sitter med et metallklips du bøyer fra, så drar du bare svineriet ut, tar av kontakten, og setter inn den nye. No problemo.

Skrevet

Har ikke disse bilene en funksjon som heter Rest? Dvs at bilen bruker restvarmen i motoren/kjølesystemet for å holde bilen varm i en liten stund? Mener å huske jeg har noe sånt på bilen min også.

Skrevet

Har ikke disse bilene en funksjon som heter Rest? Dvs at bilen bruker restvarmen i motoren/kjølesystemet for å holde bilen varm i en liten stund? Mener å huske jeg har noe sånt på bilen min også.

Det har du nok. Men den må du fysisk trykke på selv, hver gang du evt skal bruke den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...