Gå til innhold

baklukeglass spretter opp HELE tiden... 520D 2010.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har et problem med min E61 520D 2010 Mod.

Baklukeglasset åpner seg selv hele tiden... må sikkert lukke det 10 ganger før jeg kommer meg ut av innkjørselen.

Har koblet fra i el-motoren som åpner glasset for og slippe å springe bak hele tiden. problemet nå er at det kommer alarm på at bakluka er åpen å at eg må skru av cupe-lyset manuelt før jeg forlater bilen.

Spm mitt er. hva kan dette være? vet det har vert drøftet ledningsbrudd på de gamle E39'ene. Er dette fortsatt et problem på de nye E61?

eller kan det være microbryteren, og om det er microbryteren, hvordan kommer jeg til den? ( bilder? ) 

Har prøvd og søke litt rundt på forumet her, men mulig jeg er litt grønn, for finner ingenting :whatever:

Håper noen kan besvare dette å at jeg ikke er den eneste som har vært plaget med dette  :grr:

Takker for svar  O:)

Skrevet

2010 har reklamasjonsrett enda, men om den er import så har den ikke det. Så det er vel derfor du spør...

Ledningsbrudd er absolutt et problem på 2010 ja. Det er likedan der som på 2008 mener jeg. Min fikk det på ca 75000 km.

Så ikke tro at det er mikrobryter før du har sjekket ledningsnettet.

Skrevet

Kan jo nevne det at du ikke trenger å slå av kupelyset manuelt, da bilen slår av alt innvendig lys etter 15 min uansett.

Men om det er ledningsbrudd i bilen så kan det hende at bilen tror at en dør åpnes og lukkes, og vil da holde lyset på/av.

Skrevet

okei, bilen er ruller 92000 nå. synes alikevell det var tidelig med ledningsbrudd :( men du har hetl rett i hvorfor jeg spør, japp er en import fra Tyskland.

Finnes det en DIY tråd her på hvordan man går frem med ledningsnettet?

Skrevet

okei. før jeg koblet ut i bakluka var det ikke et problem at kupelyset sto på. så alt annet fungerer som det skal utenom at den åpener seg kontunuerlig.

Skrevet

Det kan hende det er bryteren, men det kan likegodt være ledningsbrudd. Du vet ikke før du har sjekket det ene eller det andre.

Skrevet

okei, noen som vet delenr på microbryteren? ca pris? om det ikke er alt for mye prøver jeg det før jeg skjekker ledningene. virker litt enklere og begynne med.

Skrevet

Veldig sannsynlig at dette er bryteren som tuller.

Hadde samme problemet på min E46. Der fjernet jeg bare den lille arma inni der så var problemet løst.

Nå virker selvfølgelig ikke knappen lenger, men da åpner jeg bare med knappen på nøkkelen i stedet.

Hadde en 2008 modell E61 tidligere og bryteropplegget er helt identisk.

Skrevet

Jeg hadde problem med at luka ikke gikk opp på min. Da var det brudd til tross for at verksted ville prøve å bytte bryter først. Slik jeg har forstått det er det større sannsynlighet for at det er bryteren når luka spretter opp. Kabelbrudd på den km-stand er dessverre ikke uvanlig. To typer E61: de som har hatt kabelbrudd og de som får det... Jeg har hatt to med kabelbrudd (enkelt å lodde sammen selv, men isoler ledningene før du trekker du ut i høyttaleråpningen i taket bak så ikke sikringer ryker) og en jeg har nå som faktisk ikke hatt det enda (88.000km). Fortvil ikke. Fullt overkommelig å fikse selv.

Skrevet

okei. prøver bryteren først, skulle ha 420,- på bmw her. så da stikker jeg bare innom og plukker med meg en :-) eneste han sa på verkstedet var at jeg måtte være veldig forsiktig når jeg demonterte bakruteviskeren for det var veldig lett og ødelegge akslingen.

Skrevet

Jeg hadde problem med at luka ikke gikk opp på min. Da var det brudd til tross for at verksted ville prøve å bytte bryter først. Slik jeg har forstått det er det større sannsynlighet for at det er bryteren når luka spretter opp. Kabelbrudd på den km-stand er dessverre ikke uvanlig. To typer E61: de som har hatt kabelbrudd og de som får det... Jeg har hatt to med kabelbrudd (enkelt å lodde sammen selv, men isoler ledningene før du trekker du ut i høyttaleråpningen i taket bak så ikke sikringer ryker) og en jeg har nå som faktisk ikke hatt det enda (88.000km). Fortvil ikke. Fullt overkommelig å fikse selv.

men det er fire deksler over hengslene der, hvilke av de fire er det disse ligger under? hvis du tenker fra venstre, er det nr 3 om jeg ikke har misforstått?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...