Gå til innhold

Slo felg i fortauskant, drar i styringa

SkauG
 Share

Anbefalte innlegg

Skriver kjapt da jeg venter på toget jeg nå må ta for og komme meg på jobb. Men var is på morran idag, resulterte i at jeg sklei i 5-10 km/t inn i en fortauskant med siden av bilen. Begge felgene på høyresiden traff dønn samtidig og da var helvette løs.

Anti spinn skrudde seg av. og det kom opp to varsellamper (!) og en som nesten kan ligne på en "U" med "!" oppi og strek under.

Bilen er ikke punktert men styringa er helt ødelagt. drar og nøkker til begge sider etter hva han vil ( ikke en bestemt side ) noen som har anelse på hva som kan ha gått galt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har ødelagt hjulstillinga, Du må nesten få sett på hjulopphenge for å finne ut hvor alvorlig det er, er du heldig er det kun styrestag som er slått skjeve, er du uheldig kan det blir ganske dyrt.  At antispinn (og abs) er dødt indikerer og at hjulsensor(er) har fått en smell. Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skal kunne gå så galt av en liten "dytt" menmen.. Får håpe på det beste og være forberedt på det verste. Typisk at slikt skjer like før den skal bli solgt. Blir levert inn på Mekonomen i Mysen senere idag så får jeg krysse fingra for at det ikke robbel alt jeg eier og har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...