Gå til innhold

Er det mulig å hente litt mer krefter ut av en 316 E46?

KennethA
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat handlet meg en 05 316 E46 med automat. (ja ville ha slurromatic :roll: )

(multifunksjon sportsratt, delskinn sportsseter, cruisecontrol, klima, osv. Svart bil med svart interiør, 140k km)

Var egentlig på jakt etter en 318, men kan ikke få alt man vil på bruktmarkedet. Er kjempefornøyd med bilen, men jeg skulle gjerne hatt litt mer å hente ut av motoren. Nå må jeg gire ned til fjerde opp lierbakkene for å opprettholde 100 km/t opp hele. Tvinger jeg den i femte og holder bånn gass hele veien opp detter jeg fra 100 km/t til ca 90 km/t på toppen.

Er det mulig å hente noe som helst mer ut av denne motoren? Tenker da på 5 hester til. Kun nok til å opprettholde 100 km/t opp i femtegir. Hadde sikkert holdt å få tak i de som har rømt fra den var ny.

Har filterinnsats noe for seg? Altså et bedre filter i den orginale boksen. Åpent filter er uaktuelt, og det gir vel omtrent uten unntak dårligere effekt. Ser det blir solgt chip og datatrimming til 5-6000 kr. Disse lover 15 hester mer. Jeg skjønner at det er BS på en så liten sugemotor, men gir det noe som helst? Kan det gi det jeg er ute etter?

Jeg kan godt bruke 10k på å få dette til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...