Gå til innhold

BMW e92 coupe, smøre vinduslistene på vinter?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har en E92 coupe, planen var å vinterlagre denne, men viser seg at jeg ikke får gjort det helt enda, da vinterbilen fant ut at det ikke var så viktig om varmeapperatet virket, så blir småkaldt.

Så da må jeg desverre bruker E92'n så lenge, så da over til "problemet", når man lukker opp dørene skal vinduet gå litt ned for å komme seg ut av listen i taket, dette blir problematisk når det er 12 blå eller mer ute, så noen gode tips der ute, om jeg kan smøre listene, der vinduet går opp og ned i døra med noe silikon eller noe sånt, så det ikke fryser seg fast like godt. Prøvde å søke litt på google, men ga meg ikke noe særlig. (mulig jeg suger til å søke)

Er ikke noe interessert i å ødelegge vindusheis, eller noe annet fordi vinduet ikke går litt ned, eller opp igjen når døra skal lukkes.

Marius.

Endret av sjøbuse
Endret på topic
Skrevet

Du ødelegger ikke noe om vinduene fryser fast, men du vil ikke klare å lukke døren helt igjen før listen er tint tilstrekkelig til at vinduet lar seg bevege. Du kan smøre gummien med silikon, men problemet forsvinner uansett ikke helt.

Skrevet

Er det ikke varme i disse listene da? Mener jeg ha det på min E46 nemlig. Aldri fryst hos meg selv i -27 på fjellet med snø sidelengs

Skrevet

Dette var noe jeg og lurte på da vi fikk oss E92, og det skjedde mange ganger forrige vinter at vinduene frøs fast, men virker som at vinduene ikke prøver å gå ned når det er litt motstand. Jeg var vel så redd for at rutene skulle løsne fra festene, men ikke noe har tatt skade av vinteren.

Ofte har det virket å skrape godt langs nedre kant av ruten med isskrape for å få fart på det, men når det ikke har hjulpet har det gått fint å lukke døren forsiktig.

Varme i listene er det nok dessverre ikke på E92..

Ellers er jeg storfornøyd med E92 som vinterbil, og kan ikke se noen grunn til å vinterlagre den!

Skrevet

Beklager totalt unødvendig innlegg, men har selv en E92 som eneste bil og dette er første vinteren med bilen! Satser begge hattene mine på at dette er en fullgod vinterbil :D 

Er dog spent på hvordan dieselen (320d) takler -20 grader over lengre tid her i innlandet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...