Asak Skrevet November 22, 2013 Skrevet November 22, 2013 Har hatt problemer med automatgiret på min 2006 118i i flere uker nå, men verkstedet har ikke funnet noe feil og ingen feil fra computer i bilen heller. Har forsøkt å nullstille adapsjonsverdier for giret uten at det hjalp. Problemet som oppstår er at giret girer ned i tide og utide, særlig ved lave hastigheter uten særlig gasspådrag. Gjerne i forbindelse ved oppbremsing før en rundkjøring, da kan bilen gire ned i 1. gir og spinne opp i 4000rpm. Den kan være dårlig en dag for så å være helt fin et par dager helt uten symptomer. Nå har jeg hatt bilen på verksted igjen i 2 dager for å gi de en sjanse til å finne feilen, og i dag fikk jeg beskjed om at feilen var funnet. De sier registerkjedet har strukket seg og må byttes, anslår kostnader til ca 32 000 kroner ! Var i utgangspunktet ganske overasket over prisen, men er egentlig ikke helt overbevist om at dette kommer til å fjerne problemet. Og ønsker ikke å bruke så mye penger på en eldre bil uten at den blir bedre. De mente at dårlig registerkjede vil gå utover ytelsen på motor og at det igjen kan få bilen til å gire ned. Dette hadde kanskje ikke vært helt ulogisk hvis feilen også oppstod med en del gasspådrag, men da oppfører den seg helt fint. Det er nesten kun ved oppbremsing og ved relativt lave hastigheter at dette skjer og da rimer det ikke med manglende ytelse fra motor. Noen som kjenner igjen symptomene og som har fått dek reparert? Hvor problematisk er det egentlig at registerkjede har strukket seg litt?
carburetion Skrevet November 22, 2013 Skrevet November 22, 2013 Er vel ein grunn til at register kjedet har strekt seg? Dårlig service og kjørestil? Så det kan jo vera sotdannelse(koks) i innsug, dårlig automatolje, osv. Har verkstedet sagt kor mykje kjedet har strekt seg, f.eks grader eller millimeter? Kjedet blir uansett ikkje bedre, og bør byttast viss det er mykje over normalt. Og kanskje reperasjonen burde tas av ein hobby mekaniker. Var jevlig dyr reperasjon!
bmw cab Skrevet November 23, 2013 Skrevet November 23, 2013 Kjedet har ingenting med det å gjøre. Er kjedet strekt så hører du det veldig godt,hører det rakler når du står ved siden av bilen. Og motor lampe skal lyse opp, pga veivaksel og kamakselføler får feil signaler. Hadde byttet olje på girkassen jeg med nytt filter. Men husk at det er veldig dyrt på bilen din.Her er bånnpannen på girkassen filter, så du må bytte den. Og oljen er også veldig dyr. Jeg hadde satt bilen bort til noen som kan automat girkasser og er dyktige på feilsøke. PS: På bilen din så strekker ikke kjedet seg, det ryker tvert. Og ja de motorene har en svakhet, og det er registerkjede havari.
Asak Skrevet November 23, 2013 Forfatter Skrevet November 23, 2013 Noen som kjenner til et verksted som spesialiserer seg på automatgir på Østlandet ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå